donderdag 22 juni 2017

Zeefdrukken

In januari schreef ik een tutorial over hoe je zelf zeefdrukramen kunt maken. Inmiddels zijn deze ramen al meerdere keren gebruikt.

De afgelopen dagen ben ik weer bezig geweest met het bedrukken van shirts en stofjes.

Deze foto's zijn van gisteravond, ik vergat vanmorgen bij daglicht foto's te maken.
We hadden nog gordijnen liggen van de studentenkamer van mijn vriend. Gewoon simpele lussengordijnen van de Ikea. Ik heb één gordijn bedrukt met een soort retro/Scandinavische bloemen. De andere drie gordijnen ga ik nog bedrukken. Deze gordijnen ga ik inkorten en op de zolder gebruiken als afscheiding voor de bergruimte. We zouden de zolder gaan verbouwen tot hobbykamer, maar de verbouwing stellen we uit. Maar ik wil wel graag een ruimte om te naaien, dus ik ruim de zolder op en er komt een grote tafel te staan voor mijn drie machines.


Ik word helemaal vrolijk van deze bloemen. 



Deze twee gekochte shirts pimpte ik met een haai.


Deze stof (soort summersweat) werd ook met haaien bedrukt. Er moet nog iets van genaaid worden.



En deze witte tricot (heel dunne tricot) bedrukte ik net met pluisbloemen. Hier ga ik een cirkelsjaal van naaien. Ik mengde de inkt tot lichtblauw en deed er steeds iets meer donkerblauw bij, dus de bloemen hebben allemaal verschillende tinten blauw. 




13 opmerkingen:

  1. Weeral toffe creaties gemaakt. Vooral de pluisbloemen vind ik top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat stoer dat je hieraan begint. Die bloemen op het gordijn vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk!

    Uitgesneden met je Cameo, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De mallen snijd ik inderdaad met de cameo. Het drukken doe ik met zeefdrukinkt.

      Verwijderen
  4. Wauw! Dat ziet er professioneel uit.
    Ben wel een beetje jaloers op je cameo en de hoeveelheid die je naait!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;) de cameo is een goede investering. Je kunt er veel mee. Ik heb de mallen voor het zeefdrukken ermee gesneden voor deze projecten

      Verwijderen
  5. Zo dat ziet er goed uit. Leuke bezigheid met een geweldig resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar nu wel spierpijn van het op mijn hurken zitten met de bloemen drukken. Gisteravond heb ik de andere drie gordijnen namelijk nog gedrukt ( gordijnen lagen op de woonkamervloer)

      Verwijderen
  6. Heel erg leuke motiefjes allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen