donderdag 22 juni 2017

Nog meer jurken

Dit zijn voorlopig de laatste jurken die ik voor mijzelf heb gemaakt (zeg ik nu...). Eerst moet ik nog een patroon testen (weer een nieuw patroon van Dressme) en krijgen de jongens nog wat zomerkleren.

De foto's van deze jurken zijn niet zo geweldig. Overdag heb ik geen fotograaf (alleen mijn kinderen en die fotograferen nog niet zo goed). En 's avonds als mijn vriend thuis is, dan vergeet ik het meestal. Sommige foto's zijn dus 's avonds nog even snel in de tuin gemaakt.


Deze blauwe vogeltjesstof kennen jullie misschien nog wel. Ik maakte al eerder een overslagjurk met deze stof. Maar toen viel de overslag wat open. Nadat ik het patroon heb aangepast, maakte ik nog een hele serie van deze jurken. En deze blauwe stof vond ik zo mooi, dat ik de stof opnieuw bestelde en nog een exemplaar maakte. 


Ik probeer nu meestal meteen een spaghettitopje van dezelfde stof te naaien, zodat ik een bijpassend topje heb om eronder te dragen.


Van dezelfde stof, maar dan in het taupe en iets andere kleuren vogels, naaide ik dit exemplaar (met ook bijpassende top):



Hier nog een paar foto's van de spaghettitops. Het is een gratis patroon dat ik iets verlengd heb en iets verbreed bij de heupen. Ik heb er al een hele serie van, ze zitten heerlijk. 




En hier nog een simpel model jurk van een stof met oude fietsen erop. Ik kocht 1 meter bij Jan Sikkes, met het idee om er een shirt van te maken. Uiteindelijk werd het een jurk, net iets korter dan ik normaal maak, omdat ik maar 1 meter had. 





2 opmerkingen:

  1. Da's wel een supergoed idee zo ineens een topje erbij maken voor eronder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar ben ik maar mee begonnen. Ik heb 1 aquablauw topje, en die gebruikte ik bij drie jurken, als dat topje in de was zat, kon ik de andere jurken niet dragen. Dus nu let ik daar beter op.

      Verwijderen