zondag 11 juni 2017

Nog een jurk


Het is inmiddels een bekend model. Ik heb jullie al meerdere overslagjurken laten zien. Maar ik heb wel iets veranderd. Deze (en nog één die ik nog moet laten fotograferen) maakte ik namelijk zonder (contrasterende) tailleband. Hiervoor verhoogde ik het rokdeel met de hoogte van de tailleband. 



Deze stof kocht ik al een tijdje geleden bij Joyfits. De stof bleef alleen zo lang liggen, omdat ik maar bleef twijfelen of de stof wel geschikt was voor een volwassene. Er staan bloemen en eekhoorns op en het is natuurlijk best een druk stofje. 


Uiteindelijk besloot ik het er maar gewoon op te gokken. Ik combineerde de stof met een stippenstof (een restje van de retro blouse die ik gisteren liet zien). Voor de mouwboorden gebruikte ik gewoon tricot en geen boordstof.

En ik weet dat de overslag precies verkeerd om zit. Dit is met opzet. Ik wilde namelijk rode sierelastiek langs de overslag stikken. En ik kon de grote rol met elastiek niet vinden, alleen een klein stukje. Dit was net te kort voor de hele rand van de voorpanden. Ik dacht dat geeft niet, zolang dat stukje dat mist maar onder de overslag zat. Maar toen dacht ik even niet goed na en begon aan de verkeerde kant met het elastiek vast stikken. Hierdoor miste het stukje elastiek net op het rechtervoorpand. En normaal doe je rechts over links... Dat moest nu dus net andersom, om het ontbrekende stukje te bedekken.

Nou ja, ik denk dat veel mensen niet weten dat de overslag officieel andersom hoort :)



8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke, gezellige zomerjurk. Hij staat je heel goed. Leuke stoffencombie. Mooi lijntje heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook mooi zonder tailleband. Leuk om zo met een patroon te varieren.
    Welk patroon is het ookal weer? Ik wil zelf een overslagjurk proberen als borstvoedingsjurk. Ik vraag mij alleen af of de halslijn er niet enorm van gaat uitrekken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Het is niet echt een origineel patroon. Ik heb de 'Lady Skater Dress' gebruikt. Dat model zit bij mij goed. Het bovenlijfje daarvan heb ik wel eens verlengd en daar maak ik t-shirts en longsleeves mee. En dat 't-shirtpatroon' heb ik weer gebruikt om een overslagjurk te tekenen. Een beetje op deze manier http://polkadotjes.blogspot.nl/2013/04/van-een-t-shirt-naar-een-mini-burda-7828.html

      Maar ik heb gewoon een goed passende lady skater dress aangetrokken. En bekeken hoe hoog/laag ik de overslag wil. DAt heb ik opgemeten. IN de tutorial van Mina Dotter tekent ze 10 cm onder de oksel een lijn voor het bovenlijfje. Ik heb gewoon bij mijzelf gemeten hoe lang dat moet zijn, zodat het mooi onder mijn borsten valt. Verder heb ik gemeten hoe breed het breedste deel van mijn heupen is, zodat ik wist hoe breed de rok moest worden.

      Verwijderen
  3. Wat maak jij toch enorm veel! Deze jurk staat je ook prachtig en de stoffencombi is heerlijk vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) Ja ik heb weer even de smaak te pakken. Ik had een hele stapel jurkenstof gekocht. Nu nog een paar maken en dan ben ik wel klaar

      Verwijderen