maandag 12 juni 2017

Lichtblauwe overslag-jurk met bloemen


Tsja, ik kan bijna geen titels meer bedenken voor steeds weer een nieuwe jurk.
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ik iets té enthousiast was in het kopen met stofjes voor jurken voor mijzelf. Van sommige stofjes zou ik ook geen jurk maken, maar een shirt. Maar voor dit model met korte mouw, heb ik niet zoveel stof nodig, dus kon ik meer jurken maken dan ik dacht.

En ik weet dat als ik nu niet de stoffen gebruik die ik gekocht heb, dat de stoffen te lang blijven liggen. Bovendien is het ook wel leuk om wat keus te hebben en niet steeds hetzelfde te dragen.
Er komen nog 2 of 3 van zulke jurken bij (twee zijn al geknipt). En dan is het even klaar. Dan mag ik even geen 'jurken-tricot' meer kopen, want ik heb er meer dan genoeg.


De foto's zijn net nog gemaakt (20 uur 's avonds), na een dag werken. Ik was vanmorgen iets te enthousiast. Het hele weekend was het warm geweest, dus nu trok ik ook een jurk aan met blote benen en zonder legging. En het was vandaag best fris. 

Ik sta voor de klas, dus ik ben meestal binnen. Maar in de pauzes sta je natuurlijk wel buiten in de wind. 

Het witte vest is trouwens een Susanne Cardigan, een patroon van Compagnie M. Ik heb meerdere 'Susannes' in de kast hangen. Deze is heel dun, dus fijn met dit weer. 



6 opmerkingen:

  1. Ik sta echt perplex hoeveel jij naait!Zo leuk elke keer weer. Echt gaaf al die jurkjes. Je hebt er ook het ideale figuur voor. Ik ben er dol op maar het staat me niet echt goed,helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) Soms heb ik even de smaak te pakken en naai ik een heleboel.

      Verwijderen
  2. Staat je erg goed! Ik ga ook aan de slag voor zo'n jurk, lijkt mij heerlijk met het warme weer! (Jurken zijn wat ik mis met borstvoeding geven, met warm weer zo'n tailleband van een rok is toch echt niets!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel! Dit soort jurkjes zijn ideaal met borstvoeding. Ik naaide toen ik nog borstvoeding gaf er nog een soort flapje achter (een soort kort voorpandje van een hemdje zeg maar), ik deed dan dat 'korte voorpandje' omhoog en de overslag omlaag met voeden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee! Bedankt voor de tip, dat ga ik zeker doen. Ik dacht aan een hemdje er onder met een borsvoedingsaanpasding zoals 'So Zo..' doet, maar als het zo warm is is dat wel erg warm.

    BeantwoordenVerwijderen