dinsdag 2 mei 2017

Jurk, top, onderbroek en een pyjama


Ik had vandaag een hele dag voor mijzelf. Mijn kinderen hadden 1 week meivakantie. Zelf werk ik op een andere basisschool en die school heeft 2 weken meivakantie. Ik had dus vandaag een vrije dag :). Een vrije dag zónder kinderen, dat komt nooit voor, dus ik heb lekker zitten naaien.

Als eerste maakte ik deze stippenjurk voor mijzelf. Het is een staalblauwe stof met witte stippen, als accent gebruikte ik roze sierelastiek en roze garen voor het doorstikken.
Er komt nog een strijkapplicatie op de rok, maar deze heb ik nog niet binnen.

Aan-foto's volgen later wel een keer.




 Ik kocht 2 meter van deze stof voor 15,90 euro. Daar maakte ik een korte mouwen jurk van en een spaghetti top en een onderbroek.

Er is nog een klein stukje over, daar past net geen tweede onderbroek uit.




Verder naaide ik nog een pyjamabroek. Het shirt maakte ik al een paar maanden geleden. Toen het klaar was vond ik het meer een pyjama shirt dan een shirt om zo te dragen. Dus bestelde ik er een donker olijfgroene stof bij, dat past bij de kleur van de bladeren op de stof van het shirt. 























3 opmerkingen:

  1. Productieve dag!Leuk gemaakt en tof stofje,echt zomers.En de pyjama broek past mooi bij je shirt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dat is een goed bestede dag geweest. Heerlijk een dagje voor jezelf en dan lekker kunnen naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn cadeautjesdagen! En prachtig je jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen