zaterdag 29 april 2017

Tricot rokjes


Gisteren heb ik maar liefst drie rokjes genaaid. Volgende week heeft mijn oudste zoontje een verjaardagsfeestje van een meisje uit zijn klas.
Het leek mij wel leuk om een rokje voor haar te naaien. Dus vroeg ik haar moeder of ze dat leuk zou vinden en in welke maat/kleur.
De kleur maakte niet uit. Dus ik liet mijn zoontje kiezen. Hij koos meteen voor roze. Daar zocht ik nog wat lapjes bij.

I've made three skirts yesterday. 
My oldest son has a birthday party next week. I asked the mother of the birthday girl if I could make a skirt for her and what size/color. She didn't have a favourite color, so my son picked out the pink fabric. I picked some fabric scraps and I've made a Jolly skirt for her. The pattern is by Farbenmix

Maar omdat ik toch niet helemaal zeker was, en ook verschillende ideeën had, naaide ik drie rokjes. En daarna liet ik mijn zoontje kiezen.
Hij koos onderstaand rokje. Voor dit rokje heb ik het patroon Jolly van Farbenmix gebruikt. Dit rokje is ideaal om stofrestjes te gebruiken. En ik vind de onderste twee randen zo leuk. Als je ze afwerkt met een rolzoom (en de stof een beetje uitrekt tijdens het stikken van de rolzoom), dan krijg je zo'n leuk golvend randje. 

I wasn't sure about the skirt, so I've made two other skirts. But my son choose the Jolly skirt for the girl. I've made her name and a sizetag with the silhouette cameo. 
I've made the rolled hems with my sergers. I like the curly hem. 



Met de silhouette cameo sneed ik haar naam en de maat uit flexfolie. Ik hoop dat ze van deze (zoete) kleuren houdt. 





Eigenlijk vind ik zelf deze donkerblauwe rok het mooiste. Ik tekende zelf een basisrokje en maakte hier zakken in. Met een siersteek op mijn naaimachine (ik heb helaas geen coverlock) stikte ik deze zakken met groene garen. 

This blue skirt was my favourite. I especially like the pockets and the green stitch (which I've made with my regular sewing machine, I don't own a coverlock). 



Het zoete Jolly rokje is voor Roos en de andere twee rokjes (maat 122) staan binnenkort in mijn webwinkel www.stipjesendatjes.nl 


4 opmerkingen:

  1. Mooie rokjes. Roze is vaak nog altijd goed in deze maat voor meisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij weet jouw knul heel goed wat meisjes van zijn leeftijd willen.... Roze (en dan ook nog vaak in het kwadraat.... alhoewel Elza blauw soms een goede concurrent is ;) ) Wat leuk dat hij dat aan haar gaat geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :) Eigenlijk wilde hij er ook nog wel haarspeldjes bij geven (die maak ik ook wel eens), maar dat vond ik wat een te groot cadeau worden.

    BeantwoordenVerwijderen