zaterdag 29 april 2017

Softshelljas


Eindelijk heb ik zelf ook een softshelljas. 

Vorig jaar maakte ik al twee softshelljasjes voor de jongens. Ik kocht toen zowel het kinderpatroon als het damespatroon van Lillesol und Pelle

I have finally made a softshelljacket for myself. Last year I had already made two jackets for my sons. 
I have used a pattern by Lillesoll und Pelle. 


Ik veranderde wel een paar dingen. In het originele patroon zit een zak in de deelnaden op het voorpand. Bij de jongens zijn dit hele smalle zakken, die ik niet heel erg handig vind. Dus ik maakte bij mijn jas gewoon steekzakken in de zijnaden.

 I changed a few things. In the original pattern, there are pockets with zippers in the front. I've made pockets in the side seams. 

Verder heb ik bij mijn jas de capuchon voorzien van een voering, dat vind ik toch wat netter. Al moest ik wel even uitvogelen hoe ik de jas dan in elkaar moest zetten, want in de uitleg ging dat op een bepaalde manier, maar dan kon ik er geen voering aan toevoegen, ik heb dus wat stapjes anders gedaan. 

I also added a lining to the hood. 


Zo leuk als de naden mooi doorlopen :)


Hier zie je de zijzak.




10 opmerkingen:

  1. Mooie jas. Heel erg handig een softshell jas. De zakken en voering maken hem helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt. Het is zeker een handige jas, niet dik, maar wel warm/winddicht

      Verwijderen
  2. Wauw die naden heb je goed gedaan! Toch altijd fijn als dat lukt :) Geniet van de jas, want voorlopig heb je hem echt nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!. Ik heb alle randen eerst gelockt, dan kun je de naden mooi platleggen en doorstikken. Ik heb alleen niet zo'n sterke machine, dus op sommige plaatsen (langs de rits bijvoorbeeld) heb ik niet doorgestikt, want dat redt hij niet. Bij de jassen van de jongens heb ik dat weer los moeten tornen, de machine maakte allemaal lussen. Dus bij mij heb ik het gewoon zo gelaten.

      Verwijderen
  3. Een hele mooie en tiffe jas! Knap gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat mooi! Daar zie ik mezelf nog niet aan beginnen! Hij komt nog goed van pas met het frisse weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap zeg!!! Daar zou ik ook niet aan durven beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof! Goed idee om dat ook voor jezelf te kopen. Draagt het ook fijn? Warm en winddicht, maar niet zweterig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het draagt prima. Mijn vriend heeft een gekochte softshelljas als zomerjas en ik heb hem ook nog nooit horen klagen over zweten.
      Ik heb de mijne nu een paar keer gedragen.

      Verwijderen
  7. Kei schoon! Dat ziet er professioneel uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...