donderdag 16 maart 2017

Eindelijk weer een blogje

Hallo, daar ben ik weer een keer!
Het naaitempo dat ik een paar maanden geleden had, is momenteel ver te zoeken. 
Er zijn zelfs weken bij dat ik de naaimachine helemaal niet heb aangeraakt.

Ik ben niet ziek geweest, maar wel moe en verkouden. Dus dan naai ik 's avonds niet, dan ga ik lekker tv kijken :)

Ik schreef al een keer dat ik voor de zomervakantie weer ben begonnen als invalleerkracht in het basisonderwijs (na bijna 4 jaar niet gewerkt te hebben).
Ik heb de laatste 2 maanden voor de zomer heb ik zo'n 9 keer ingevallen op verschillende scholen. Eerst was dat weer ontzettend wennen, maar ik vond het erg leuk.

Eind september mocht ik voor een zwangerschapsverlof gaan invallen in groep 3/4 op een asielzoekersschool. Dat was 1 dag in de week. Maar regelmatig kon ik op die school nog één of meerdere dagen invallen in andere groepen. 

Eind februari kwam die juf weer terug van haar verlof en ging de volgende juf met zwangerschapsverlof op die school. Dus ik kon doorschuiven naar groep 6/7, nu voor 2 dagen in de week. En soms werk ik nog een derde dag.
Ik ben erg blij dat ik meteen weer een invalklus had en nog wel op dezelfde school ook. Dus ik kende de kinderen al. 
Al wisselen de leerlingen op de asielzoekersschool wel.  Er zijn leerlingen die opeens weg moeten (terug naar hun eigen land of naar een ander asielzoekerscentrum). En er komen ook nieuwe kinderen (die de taal nog moeten leren). 
Maar ik vind het een fijne school om te werken en de kinderen gaan ook graag naar school (ze hebben het thuis niet allemaal zo fijn helaas...).

En als ik drie dagen werk, dan heb ik door de week opeens nauwelijks nog tijd om te naaien (en voor het huishouden). Soms moet ik 's avonds nog wat voorbereiden voor mijn lessen, maar vaak ben ik ook wel wat moe. De kinderen gaan nu 1 dag in de week naar de opvang (de oudste alleen voor schooltijd en na schooltijd, de jongste de hele dag). We moeten dan allemaal vroeg opstaan en aankleden en eten. En 's avonds zijn de jongens moe (en ik ook) en moet er snel eten gemaakt worden, zodat het niet te laat wordt. 

Op die dag moet ik ook met de bus reizen, omdat ik die dag de auto niet heb, dus dan ben ik nog vroeger op pad dan de andere dagen.
Dus daar moeten wij allemaal nog even aan wennen. De jongens zijn nu drie weken 1 dag naar de opvang geweest. Ze vinden het daar gelukkig erg leuk, dus ik voel mij niet 'schuldig'. Ik vind het ook fijn om weer te werken en ook een 'leven buiten de deur' te hebben. 

Dus ik heb niet veel naaisels om te laten zien.

Ik ben bezig geweest met het naaien van portemonneetjes van tafelzeil. Dit zijn kleine simpele projectjes, voor als ik toch even wat wilde doen. Ik heb er nu 11 gemaakt en er liggen nog wat geknipte lapjes tafelzeil klaar.
Op verschillende blogs had ik al van die vrolijke stapeltjes portemonneetjes gezien, maar ik had ze zelf nog nooit gemaakt. Het tafelzeil had ik al een paar jaar in huis, net als een bak vol ritsen, dus ik hoefde hier niks voor aan te schaffen.


Dit poppenbedje kocht ik vorig jaar bij de kringloop. Ik heb het geschuurd en zachtblauw/mint geverfd.
Ik gebruikte een stukje schuimrubber voor het matrasje en in het dekentje zit fiberfill. Het was een cadeautje voor een nichtje dat vorige week 1 jaar werd. 



Daarnaast maakte ik ook dit harembroekje. Ik liet mijn schoonzusje het stofje uitzoeken uit mijn voorraad tricot. Ze koos ook voor maat 80, zodat het in de zomer past. Ik had nog nooit eerder een harembroekje gemaakt, maar het zit supersnel in elkaar (patroon van Sofilantjes). 



11 opmerkingen:

  1. Leuke naaisels hoor!
    En ik herken het wel, hier ook een naaidip tgv vermoeiende en drukke dagen ;)
    Wil ik na het werk en de kidneren gewoon bankhangen, met mijn haakwerkje.
    Komt vanzelf wel weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Ik denk ook wel dat het weer goed komt ;)

      Verwijderen
  2. Fijn dat je er weer bent! Ik snap het helemaal met de combinatie werken, huishouden en kinderen en moe zijn. Leuke spulletjes gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie naaisels. Die drukte is herkenbaar. Ik werk 4 dagen. Alle dagen is het ren en vliegwerk. Zeker met de derde erbij. Maar went vanzelf. Geef het de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ren en vliegwerk inderdaad. Vooral 's ochtends als iedereen snel in de kleren moet en moet eten. De dagen dat ik niet werk zijn de jongens vroeg wakker en als ze vroeg wakker moeten zijn, moet ik ze wakker maken (althans, zo lijkt het). Ik denk dat het straks wel beter zal gaan.

      Verwijderen
  4. Die naaidip gaat wel weer over, fijn dat je toch af en toe een bericht schrijft :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb al wel weer veel naaiplannen, dus ik hoop er weel snel te zijn.

      Verwijderen
  5. Fijn dat er ondanks de drukte toch nog een beetje ruimte voor creativiteit is! Het is heel heftig om ineens weer aan het werk te zijn, weet ik uit ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met één dag invallen viel het allemaal nog wel mee. Maar nu ik drie dagen in de week werk, is het opeens heel druk.

      Verwijderen
  6. Mooi. En ik ken het hoor. Ik sta vijf dagen voor de klas en soms kan ik s avonds echt niks meer

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...