donderdag 23 maart 2017

Een complete outfit


Kennen jullie dit? Dat je een kledingstuk naait, maar het vervolgens niet draagt omdat je niets hebt waar het bij past. Dat komt bij mij wel eens voor. En iedere keer denk ik dan: 'Ik moet complete outfits naaien, dan past het altijd ergens bij'. 

Zelfgemaakte rokken blijven vaak in de kast liggen, omdat ik er dan geen bijpassend shirt bij heb.

Nu maakte ik gelijk drie kledingstukken, zodat ik één complete outfit heb.

Toen ik de stof voor het vest wilde kopen, zat er daarna nog een stuk van zo'n 60 cm op de rol, dit mocht ik voor de helft van de prijs erbij kopen. Zo kon ik uit de stof zowel het vest als de rok halen (en nog heb ik een stuk over). Ik weet niet hoe de stof heet, maar het is een soort breisel.

Van de vogel/bloemen tricot naaide ik een t-shirt. Een longsleeve wordt te warm met zo'n vest erover.


Voor het t-shirt gebruikte ik zoals gewoonlijk het patroon van de lady skaterdress. Ik gebruik  hiervan het bovenstukje en dit heb ik verlengd tot een shirt.

De rok tekende ik zelf m.b.v. een gekochte rok.

Het vest is de Zsazsa mantel van Susalabim. Dit patroon gebruikte ik twee keer eerder, namelijk hier en hier. 



15 opmerkingen:

  1. Leuk deze outfit! En zo herkenbaar! Ook ik heb mezelf voorgenomen enkel nog kledingstukken te maken die ergens bij passen of anders direct een hele outfit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is inderdaad wel handig. Ik moet daar ook echt rekening mee gaan houden.

      Verwijderen
  2. Setje past zo mooi bij elkaar, heerlijk dat je alles in een keer uit de kast kan pakken.

    Tis herkenbaar ja, stofjes vind je dan super leuk maar het past nergens bij. Ik probeer tegenwoordig binnen bepaalde tinten te blijven (basiskleur blauw of zwart), dan past het ook beter bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit. Handig zo'n complete outfit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, knap gedaan! Zelf draag ik veel jeans, dus dat laat al wel heel wat combinaties toe :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel gafe combi! Staat je goed, mooie kleuren, dit zal vast vaak uit de kast komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goed idee om ineens een hele outfit te naaien, ik heb dat namelijk ook wel eens voor! Erg geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...