zondag 26 februari 2017

Brandweerman Sam


Laatst liet ik jullie al zien hoe ik mijn zeefdrukramen heb gemaakt. Deze week heb ik ze weer gebruikt voor het maken van Brandweerman Sam outfits.

Ik had helemaal in mijn hoofd hoe ik het wilde hebben, maar het resultaat was toch iets anders.

De knopen en de gesp moesten geel zijn, maar mijn gele inkt was niet geschikt voor op een donkere stof. Je zag het dus bijna niet. 
Dus ik heb de witte inkt gebruikt. Ook deze was eigenlijk niet voor donkere stof. En na 1 laag ook niet dekkend. Dus ik heb er meerdere lagen op gesmeerd. Hierdoor voelen de knopen en lijnen hard aan. Dat hoort eigenlijk niet zo, maar ik had geen andere oplossing. Ik had niet zoveel witte flexfolie of flockfolie in huis, dus ik moest het wel drukken. (en ik had maar 1 meter tricot, dus een nieuw shirt knippen kon niet).

(Ik kocht trouwens zelf deze zeefdrukinkt. Je kon ook een duurdere variant kopen voor op donkere stoffen. Ik had er alleen nu even niet aan gedacht dat ik de variant voor lichtere stoffen had gekocht). 


Op deze foto zie je hoe ik de witte lijnen heb gemaakt. Met de silhouette cameo sneed ik een mal uit. En deze gebruikte ik voor zowel de strepen op de mouwen als de strepen onderaan het shirt.


Hier ligt alles te drogen.



Dit is de mal voor de gesp. De rest heb ik voor het drukken nog wel afgeplakt met tape, zodat de inkt alleen op de plaats van de gesp erdoorheen kon. 


Hier lagen beide shirts te drogen. De lijnen zijn wat scheef en de knopen staan niet netjes op een rij. Ik wilde ze schuin doen, want zo zag het er op de afbeelding van Brandweerman Sam ook uit. Maar toch zijn ze niet allemaal even schuin.
Op Instagram gaf iemand als tip om een vouw in de stof te strijken, zodat je een richtlijn hebt. Dit onthoud ik voor de volgende keer dat ik een rechte lijn nodig heb. 


's Morgens zag Luuk de geknipte en gedrukte shirts liggen en hij zei: "Ik kan mijn oren niet geloven". haha, de rest van de dag zei hij dat nog een paar keer. Ook al had ik hem al verteld dat het 'ogen' moest zijn. 


En zo gingen wij vandaag naar het theater.



Mijn schoonouders hadden hun kinderen en 9 kleinkinderen uitgenodigd om mee te gaan naar deze voorstelling. Je mocht verkleed komen. En dat waren ze :). Allemaal gele broekjes en blauwe shirts. Het zag er leuk uit. 
En de jongens vonden het ook leuk. 



6 opmerkingen:

  1. Leuk toch om dit voor de jongens te kunnen maken! zo te zien hebben ze er veel lol van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zo! Mijn dochter is ook helemaal fan van Brandweerman Sam en zou dit ook geweldig vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi. Zou hier ook goed onthaald worden ;-) en nu zit ik de hele avond met het deuntje in mijn hoofd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn toch super leuk geworden. Misschien niet zoals jij in je hoofd had, maar dat zullen de jongens zich niet aantrekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als het perfect is voor je zoontjes, is het toch geslaagd! Superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw!! Die mannekes mogen maar wat blij zijn met zo'n mama!! :)

    BeantwoordenVerwijderen