woensdag 4 januari 2017

Knijpportemonnee van kurkleer


Eind vorig jaar liet ik mijn eerste projectje zien gemaakt met kurkleer. Dat was de portemonnee gemaakt met het patroon van CompagnieM.

Ik bestelde niet alleen de DIY kit voor het maken van de portemonnee, maar ik bestelde ook wat knijpframes en wat extra kurkleer (zilver).

Maar het zilveren kurkleer heb ik nog niet gebruikt. Ik twijfel of ik er meerdere knijpportemonees van ga maken, of dat ik er een klein handtasje van ga maken.





 Dit eerste portemonneetje is gemaakt uit een restje van de grote portemonnee (met gouden accenten dus).
En ik kon hem meteen weer uit elkaar halen, omdat het frame niet paste. Er staat in de handleiding wel dat je moet passen of het frame door de tunnel past. Ik had 1 deel gepast, en dat paste. Maar ik had even niet gezien dat 1 van de twee kanten van het frame een uitsteekseltje heeft (dat je later om moet buigen). En dat deel paste niet door de tunnel. Dus moest ik hem weer uit elkaar halen. Dat is wel jammer, want nu zie je kleine gaatjes (kurkleer kun je daarom beter niet lostornen).

Dus een volgende keer beide tunnels testen met beide framekanten :)


Voor de voering gebruikte ik een restje konijnenstof van Soft Cactus. Daar naaide ik een keer een overhemd van voor Koen. 



8 opmerkingen:

  1. Leuk! Jammer dat je het uit moest halen!
    Heb me er nog niet aan gewaagd vind het wel leuk om er iets van te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ik heb er alleen geen geld in, maar haak steek markeerders :). Die moest ik even ergens kwijt

      Verwijderen
  3. Super leuk. Wil dat kurkleer toch eens in het echies zien ;) hint hint ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...