maandag 9 januari 2017

Hoodie met kurkleer


Een hoodie met kurkleer? Ja kurkleer voor de details.
Volgens het patroon moesten er alleen nestelogen aan de voorkant. Maar laatst zag ik op Pinterest een  hoodie/col met ook nestels aan de achterkant, zodat je een stukje van het koord/band/lint kunt zien.

En zulke details vind ik leuk, dat maakt het net 'echt' of zo.
Ik gebruikte hiervoor restjes kurk van mijn diy portemonnee kit.


Nog een detail, een stukje lint met een klavertje vier. 
Bij een bestelling bij Kleurenmix zit er meestal een stukje lint bij als cadeautje, dit is er een van.


Het patroon is de Joline hoodie en deze heb ik gekocht bij Makerist. Laatst waren er allemaal patronen voor 2 euro per patroon. Toen heb ik dit patroon gekocht.
Je kunt hem maken met een capuchon of een col/kraag. Ik heb nog nooit een trui met zo'n col gehad, dus ik koos deze versie.

Bovendien heb ik hem gemaakt uit drie couponnen, dus de capuchon kreeg ik er ook niet uit. Ik had een coupon grijs en twee smalle couponnen mint. Er zit een klein stipje/friemeltje in de stof.








22 opmerkingen:

  1. Mooie hoodie. De details maken hem helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof gedaan! Dat is nu echt eens een mooi gebruik van de restjes kurkleer.
    Ik hoop alleen dat het niet gaat afgeven of vervagen in de was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooie outfit! Die wil ik ook wel aan doen 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooie outfit! Die wil ik ook wel aan doen 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kei mooi. Dat is een patroon dat ik moet onthouden en ook super knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. DAnkjewel. Het patroon ga ik ook vaker maken denk ik

      Verwijderen
  6. Hij is echt super tof! Staat je goed en prachtige details, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Creatieve ideeën. .. Ik kopieer dit schaamteloos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag het ook gewoon op Pinterest, al gebruikten ze daar echt leer, of snappap of gewoon stukjes joggingstof.

      Verwijderen
  8. Wat een leuke trui! Heel leuk met die kraag in 2 kleuren en de kurkleren details.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. De kraag wilde ik niet te dik maken, daarom geen twee lagen joggingstof, maar 1 laag jogging en 1 laag tricot.

      Verwijderen
  9. Fantastisch! De kleurencombinaties zijn super tof. En de kurkleren details zijn erg goed gevonden! Top trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat mooi dat kurkleer!
    Wil je laten weten hoe dat zich houdt in de was?
    groeten Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het blijft prima in de was. Ik heb hem al vaak gedragen

      Verwijderen