maandag 26 december 2016

Portemonnee van kurkleer


Kurkleer, je ziet het steeds vaker op naaiblogs voorbijkomen. Er worden vooral tassen, kleine tasjes en portemonnees van genaaid.

Laatst kwam CompagnieM met een naaipatroon voor deze portemonnee.

CompagnieM en K-bas hebben samen een diy pakket gemaakt: kurkleer, magneetjes, rits, textiellijm, naaigaren en natuurlijk het patroon.

Toen ik het pakketje kocht, was er nog geen pakket met zilverkleurig kurkleer (anders had ik die genomen). Dus ik kocht een gouden diy set. 

Verder kocht ik nog een klein stuk kurkleer met zilver accent en twee knijpframes. Hier ga ik nog knijpportemonnees van maken.

Van het goudkleurige kurkleer heb ik ook nog een klein stukje over, dus daar maak ik ook nog wat van.


Kurkleer naait eigenlijk vrij makkelijk.
Ik moest af en toe wel goed naar de foto's kijken welke delen ik moest gebruiken. En af en toe moet je even 15 minuten wachten totdat de textiellijm droog is en dan kun je weer verder (het werd dus wat laat gisteravond, want de portemonnee moest natuurlijk af).


Ik had nog nooit magneetsluitingen gebruikt, maar het was niet moeilijk. Dus ik ga vast nog vaker een tas met magneetsluiting maken.


Ik heb nog nooit zo'n luxe portemonnee gehad :)

Ik ga nog een klein portemonneetje maken voor wat pasjes, want ik heb er teveel. 


De flap heeft een gouden rafeltje. Dat is de zijkant van de rol kurkleer, daar zat wat meer goud, dus dat heb ik voor de flap gebruikt.

4 opmerkingen:

  1. Knap! Deze staat hier ook nog op de planning :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Raak steeds meer overtuigd dat ik mijn to sew lijstje moet aanvullen... en die is al zo lang hahaha... maar jouw versie is echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig is ie! Neem je hem de 21ste mee om te showen? Geloof dat ik hem toch ook eens op mijn lijstje moet zetten...

    BeantwoordenVerwijderen