zaterdag 24 december 2016

Kraamcadeautjes voor ons zesde neefje



Deze week is ons zesde neefje geboren! 
Het eerste neefje aan 'mijn kant' van de familie.

Vandaag zijn wij op kraamvisite geweest.

 Dus ik kan eindelijk mijn naaisels laten zien.

Toen ik vroeg wat ze graag wilden hebben, zeiden ze 'speeltjes voor in de box'. Ik naaide dus twee knuffeltjes. Maar kleren maken vind ik eigenlijk veel leuker, dus ik maakte ook nog een jumpsuit.

Het is meer een pak voor over de kleren heen, bijvoorbeeld voor in de autostoel, draagdoek/zak of kinderwagen.
Het is een vrij wijd model (patroon komt uit de Ottobre).

Ik heb nog wel een voering toegevoegd aan de capuchon. Want ik vind een capuchon zonder voering niet mooi.
Het 'lockrandje' werkte ik nog af met een mintgroen stukje boordstof. Dat staat ook wat netter.

De bies langs de rits vond ik nog wel een prutswerkje. Maar het is uiteindelijk gelukt :).

Van wafelkatoen maakte ik nog een knuffel teckel. Er zit ook een rammeldingetje in. De oogjes heb ik erop geborduurd. Ik heb wel veiligheidsoogjes, maar dat vind ik voor baby's toch een beetje eng.


Ik dacht dat ik foto's met mijn spiegelreflexcamera had gemaakt, maar die kan ik even niet terugvinden. Dus jullie moeten het doen met deze mobielfoto's.




De knuffelkip heeft een piepding in de 'kam' en een rammelding in de kop. Verder zitten er wat lintjes aan. 




Voor de oplettende blogvolgers: ik ben gestopt met 'Pin it and make it'. Wekenlang maakte ik trouw iedere week iets van mijn Pinterestpagina. Maar na de zomer werd het steeds meer  een 'moetje', zo van 'Oh ik moet nog iets maken voor het Pin-it-and-make-it project. En laatst ben ik er gewoon mee gestopt. Ik had er geen zin meer in.

Ik haal natuurlijk nog wel regelmatig inspiratie van Pinterest en ik zal ook nog wel dingen maken met verwijzingen naar Pins, maar ik ga niet meer iedere week verplicht een pin uitvoeren. 

Fijne feestdagen allemaal!

4 opmerkingen:

  1. Toffe knuffels gemaakt! En als het moeten wordt is het niet meer fijn hè. Fijne Kerstmis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk geworden! Die kip is super schattig :-). En ik ben als jij: kappen moeten gevoerd zijn! tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kadootje en idd zo'n capuchon moet gevoerd zijn. Mooi gemaakt!
    Nou en ik vind dat je het lang volgehouden hebt die pin it make it! Als het zo'n moetje wordt, is het tijd om te stoppen. Moet wel leuk blijven he!

    BeantwoordenVerwijderen