woensdag 23 november 2016

Stipperdestip


De afgelopen week heb ik ook weer een vaas gestipt met porseleinverf.
Het stippen gaat steeds beter (het is nog niet overal even precies).


Het is altijd even spannend of het goed de oven uitkomt. Niet alle vazen en potten van de kringloop zijn namelijk echt aardewerk of porselein. Sommige potten hebben een verflaag o.i.d. dat kapot gaat in de oven en dan is al het stipwerk voor niks gedaan.
Deze kwam gelukkig perfect uit de oven :)



Iets minder leuk: ik liet een potje porseleinverf op de grond vallen. Het potje stuiterde op de tegelvloer en overal vlogen spetters heen: op een stapel nieuwe stofjes, op mijn gehaakte deken (CAL2014 die nog niet af is maar al wel heeeel lang), op mijn naaimachine, op de piano. de stoelen, de muur (tot bijna op het plafond), een nieuwe lap softshell (kwam gelukkig schoon uit de wasmachine).

Wat baalde ik! Ik heb flink moeten boenen en wat stofjes (opnieuw) moeten wassen.

Het gehaakte deken is al zo'n 2 meter (ik haak verder dan het aantal toeren van het patroon). Ik kan hem niet in de wasmachine doen. Ik heb er wat op geboend, maar het is nog wel zichtbaar. Ik weet nog niet wat ik ermee doe. De bovenste toeren zou ik kunnen uithalen, maar de rest natuurlijk niet.

De muur is nog niet schoon. Het is een ruwe muur, de verf zit er echt in. Gelukkig zijn het geen grote vlekken.

2 opmerkingen:

  1. Wat balen vd verf!
    Maar zoooooooooooooooooooo een mooi resultaat!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat balen. Ik hoop dat je er een goede oplossing voor weet. De vaas is erg leuk geworden. Lijkt me een tijdrovend klusje.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen