zondag 6 november 2016

Jurk en vest


Gisteren hadden wij een feestje op een mooie locatie in een park. Daar werden de eerste drie foto's van dit blogbericht gemaakt.
Ik had een drukke week, ik mocht drie dagen invallen in drie verschillende groepen (op dezelfde school). (wat trouwens erg leuk was!) Dus veel tijd en energie om te naaien was er niet.

Ik koos voor twee vrij simpele kledingstukken.
Het vest is de zsazsamantel van Susalabim / Lillestoff. Het patroon hiervoor lag al klaar, want ik had hem al eerder gemaakt. Alleen dan een compleet andere versie met allemaal strookjes stof.

De stof die ik nu gebruikte is een breisel, de kleur is grijs gemêleerd met wat zilverdraad erin. Er zijn nu trouwens veel breisels te koop bij de stoffenwinkel, dus misschien maak ik er nog wel een. Het is een heerlijk, los vest.

Voor de jurk had ik een coupon gekocht. De coupon was te klein om er lange mouwen uit te kunnen knippen, dus het werden korte mouwen.

Op Instagram werd al gevraagd welk patroon ik hiervoor gebruikt heb.

Ik heb hiervoor twee patronen gebruikt. De Lady Skater Dress vind ik er fijn zitten. Het bovenlijfje sluit mooi aan.
Dit bovenlijfje heb ik ooit aangepast en er een t-shirt en longsleeve patroon van gemaakt. Dat gebruik ik nu altijd om shirts voor mijzelf te naaien.

Dit aangepaste patroon heb ik met behulp van de rok van de Burda 7828 verlengd tot een simpele jurk.
Een jurk die (met de lockmachine) heel snel in elkaar zit. Met de naaimachine heb ik alleen de hals doorgestikt en de zoom gestikt.

Ik ben erg blij met het resultaat. De jurk is precies zoals ik wilde. Ik ga er vast nog wel meer van maken.





Deze foto's maakten wij thuis nog met mijn telefoon.





8 opmerkingen: