donderdag 17 november 2016

Een wolf tussen de geitjes: de Lewis coat


Een blog met veel foto's. Ik kon niet kiezen :)
Al moet ik wel kiezen, want voor de CompagnieM sewing contest moet ik 6 foto's uitzoeken.


Dit is de Lewis Coat, een nieuw naaipatroon van Compagnie M. 

En er is nu ook een naai-wedstrijd waar je aan mee kunt doen. En deze jas wordt mijn inzending.

Ik veranderde wel het één en ander aan het patroon:
  • Ik hertekende de capuchon, zodat de snuit van de wolf wat naar voren komt. En zodat ik er oren tussen kon zetten. De zijstukken van de capuchon heb ik dus in tweeën gedeeld.
  • De mouwen moesten een beetje op poten lijken. Dus de mouw heb ik iets rond gemaakt bij de polsen. Hiervoor moest ik ook een beleg tekenen. De mouwboorden konden dan gewoon tussen de voering en het mouwbeleg gezet worden.
  • Ik voegde een staart toe.
  • En ik maakte andere zakken. 



De stof voor deze jas lag al een paar jaar in de kast. Ik vond het echt een 'jasjes-stofje'. Er zit wat blauw en wat goudbruin in. Dus ik koos voor blauw paspelband en goudbruine knopen.

De voering is een beetje een harige fleecestof, dit vond ik wel bij een wolf passen en het is bovendien lekker zacht.

Verder zit er nog dunne strijkbare volumevlies in en fiberfill, want ik wilde het wel als winterjas kunnen gebruiken.
De fiberfill moest ik echter weer uit de mouwen halen, anders werden de mouwen te nauw.



Ik ben erg blij met dit jasje. Ik vind dat Luuk er ook erg schattig mee is, ik moest vandaag steeds lachen toen hij er zo mee rond liep in de kinderboerderij.


 Het idee was om de 'wolf' tussen de geiten op de foto te zetten. Maar de meeste geiten zaten in het hok, ze vonden het vast koud. Volgens Luuk waren ze bang voor de wolf :)










 









En hier nog wat detailfoto's.

Crafting with love!  Het leuke aan zelfgemaakte jassen (of andere kleding), je kunt ook labels toevoegen.

De mouwen/klauwen

Hier zie je mooi dat de mouwen aan de voorkant wat rond zijn, om een 'klauw-effect' te creëren.



Tussen de voering en het beleg zit donkerblauw paspelband.
Het ophanglusje maakte ik van grijze biaisband met blauwe paspelband ertussen.



Detail van de voering met paspel.


En natuurlijk Luuks eigen naamlabel.
Verder ben ik erg blij met deze kleur knopen. Je ziet (als je heeeel goed kijkt) een dun draadje goudbruin in de stof van de jas.


 En nu duimen maar! Ik ben benieuwd wat voor inzendingen er nog meer komen voor de wedstrijd!

Mijn oudste wil nu ook een dierenjas. Hij heeft al zo'n beetje bedacht wat voor jas dat moet worden. Maar of ik dat ook nog ga doen voor de wedstrijd, dat weet ik nog niet.



14 opmerkingen:

  1. Erg mooie jas. Succes met het uitzoeken van de foto's.

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie jas! Tof gemaakt. Succes met het uitzoeken van de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe tof! Geweldig mooi met zoveel oog voor detail!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig zeg!! Ik vind het een prijs waard...... maar helaas heb ik het niet voor het zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof zeg Jessie! Heel mooi uitgewerkt die kop en klauwen!

    Ik hoop dat je ver komt, ik was vorige x nogal teleurgesteld want ik vond mijzelf reuze origineel met de patroon-fusie die niemand anders had bedacht... :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is dan wel jammer ja. Ik heb geen idee wat anderen nog allemaal gaan doen. We zien wel. Hij heeft in ieder geval een leuke jas

      Verwijderen
  6. Wauw, super mooi zeg!! Hier zitten ongetwijfelijk ettelijke naai uurtjes in, maar het is het meer dan waard geweest! Echt top!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n toffe hack !! Ik wil ook nog meedoen aan de wedstrijd met een Louisa. Ben er volop mee bezig...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg leuk gedaan, ik ben dol op dierenjassen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waw, supermooi en prachtige details! Ik duim voor jou in de wedstrijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. amai, dat is echt ne mooie Lewis Coat, dat is wat ik zelf in gedachten had (maar dan met een vos of een stegosaurus), maar mijn kinderen hebben allebei prachtige zelf gekochte jassen, gloed nieuw, dus ik besloot een jaartje niet mee te doen aan de wedstrijd. Ik wens je heel veel succes, van mij mag je deze dik winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Voor mijn andere zoon zou ik een dino maken. Maar hij veranderde van gedachten en wilde een vos. Dus nu maak ik voor hem een vos.

      Verwijderen