woensdag 16 november 2016

Bivakmuts


Een muts en een sjaal ineen, ideaal!
Laatst maakte ik al wat colsjaals, maar deze vielen wat wijd en dan hadden de kinderen nog blote nekjes.

Gisteren bladerde ik wat Ottobres door en vond ik het patroon voor deze muts. Het is een patroon voor baby's/peuters. Dit is de grootste maat. Maar beide zonen passen hem, dus de maat is voor nu goed (maat 50).

Deze heb ik van twee lagen tricot gemaakt, niet heel warm dus, maar het is een proefmodel uit restjes tricot (daarom zit de middelste baan ook op de kop).
Ik zal er ook nog een paar uit warmere stoffen naaien.

Op Pinterest kwam ik ook nog een gratis patroon tegen van zo'n muts, ook van Ottobre. Volgens mij gaat die nog tot een maat groter.


Luuk doet een dino na. 



We vonden vanmiddag hele grote bladeren.

3 opmerkingen: