vrijdag 28 oktober 2016

Pin it and make it week 43


Vandaag mocht ik invallen in een groep 5-6. 
Ik wist dit al een weekje, waardoor ik ook een les kon voorbereiden. Als invaller zie je meestal pas 's morgens welke lessen je moet geven, maar een van de twee leerkrachten had al verteld dat ik voor 's middags wel zelf iets creatiefs mocht bedenken.

Ik heb dus wat ideeën gepind en uitgewerkt.
Ik koos ervoor om kunstwerken van Rosina Wachtmeister te bespreken met de leerlingen. Ik vind deze werken altijd zo vrolijk. En dierenkunstwerken spreken kinderen meestal wel aan.
Thuis maakte ik al een powerpoint met een aantal kunstwerken.
We keken naar de kleuren, vormen, inhoud, betekenis en wat voor gevoel er uitgedrukt werd.

Daarna mochten de leerlingen zelf aan de slag. Er werden eerst schetsen gemaakt. De een is zo klaar met schetsen en kon beginnen met schilderen. En de ander twijfelt wat meer en gumt veel.
Uiteindelijk is de hele groep aan het schilderen en worden er vrolijke kunstwerken gemaakt.

Het is niet gelukt om de werken af te ronden, dus ik hoop dat hun eigen leerkrachten daar nog een keer tijd voor maken.

Hieronder wat foto's van wat er vanmiddag zoal gemaakt is.


1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...