donderdag 6 oktober 2016

Pin it and make it week 40


Wat was het gisterochtend opeens koud! De sjaals en de (dunne) handschoenen konden weer opgezocht worden.
Vorig jaar heb ik een aantal colsjaals gehaakt. Deze kunnen de kinderen makkelijk om doen. Een gewone sjaal vinden ze meestal nog lastig en die gaat ook regelmatig los en sleept dan over de grond.

Deze genaaide colsjaals/cirkelsjaals heb ik vorig jaar al wel eens gezien, maar ik kon de pin niet terugvinden (dus ik pinde gewoon een nieuwe). 
In deze pin wordt echt heel simpel uitgelegd hoe je zo'n colsjaal/cirkelsjaal moet naaien. 

Ik heb het keergat in de binnenstof gedaan, dan zie je er niks van.

Voor de buitenkant heb ik een stuk tricot gebruikt, gekocht bij Herbert Textiel
En aan de binnenkant zit hele zachte stof. Het is een soort harige fleecestof, lekker zacht!

Beide jongens kregen dezelfde col, dus ik naaide hun naamlabels er ook in.
Het is echt een snel-klaar projectje.

Ik ga de randen nog wel even doorstikken, want ik merk dat de col zo gaat draaien en dat de stofjes dan niet goed op hun plek blijven zitten.

The fall has begun, and it's cold in the morning. The boys want to wear their scarfs. 
Last year I have crocheted some scarfs. But now I wanted to sew some.

I've used this pin. It's really easy to sew these scarfs. 
I've used jersey fabric for the outside, bought at Herbert Textiel. And I've used some soft fleece fabric for the inside. 
I'm going to do some topstitching, because the fabric turns a bit when you put the scarf off. 



1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...