donderdag 29 september 2016

Speelgoedkist


Herinneren jullie deze kast nog? 
Ik heb er nu een bijpassende speelgoedkist bij.

Deze kist had ik ooit op mijn studentenkamer. Toen was hij blank hout. 
Later wilde ik hem wit maken, ik zette hem in de grondverf en lakte hem deels af en toen belandde hij in de garage.

Laatst zag ik de kist staan en besloot ik om hem helemaal kaal te schuren. 
Dat was wel even een klus. Ik deed het schuren in meerdere etappes.

Daarna ging ik hem net als de 'huiskast' schilderen. Gewoon met verdunde acrylverf.
Daarna deed ik er een paar lagen kleurloze beits over.


Het leek mij handig om er wielen onder te hebben. Maar de poten bestaan uit twee plankjes, daar kun je geen wielen aan bevestigen.

Ik zaagde een stuk van de poten , omdat ze anders met wielen eronder te hoog werken. Daarna heb ik van een balk blokjes gezaagd en deze achter de 'pootjes' gezet. Zodat er genoeg oppervlakte was om de wielen aan te schroeven.

De kist is nu verrijdbaar. Dat lijkt mij erg handig.

Ik heb alle spooronderdelen en wegonderdelen erin gedaan en nog wat houten blokken. 



3 opmerkingen: