dinsdag 27 september 2016

Pin it and make it week 39


Nu ik weer voor de klas sta, gebruik ik Pinterest ook steeds meer voor het vinden van lesideeën. Dit zijn meestal kleurplaten en knutselideeën, maar ik vind er ook allerlei praatplaten.

Gisteren deed ik deze herfst-kleur-activiteit met groep 3/4. Iedere leerling kreeg een kleurplaat met 4 vierkantjes. Ze mochten hem inkleuren, daarna knipten wij het uit en plakte ik alle vierkantjes 'gehusseld' op grote vellen.
Zo wordt het een gezamenlijk herfst-kunstwerk.

Gisteren na schooltijd heb ik alle vierkantjes die klaar waren opgeplakt. Sommige leerlingen waren zo enthousiast dat ze al 8 vierkantjes gekleurd hadden. Anderen doen het wat rustiger aan en moeten het nog afmaken.

Ik vind het een vrolijk geheel!

Al zie ik nu op de Pinterest-link dat ze daar de achtergronden ook gekleurd hebben, daar hebben wij zelf niet aan gedacht.





2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...