dinsdag 6 september 2016

Pin it and make it week 36: voetenbankjes pimpen (+ tutorial!)


Toen ik begin dit jaar dit bericht van Mamadammeke zag, wist ik dat ik ook een bankje wilde maken of pimpen.

Meteen keek ik wat rond op Pinterest en pinde o.a. deze, deze en deze.  

Vanaf toen keek ik bij de kringloop of ik leuke bankjes of voetenbankjes zag. 

Ik kocht er twee. Ze waren oud, bruin en lelijk met een viezige bekleding.

Ik heb de oude bekleding en kussens eraf gehaald en weggegooid.
Vervolgens heb ik de bankjes met een schuurmachine geschuurd en daarna in de grondverf gezet.

Er kwam (net als bij deze krukjes) alvast een laagje blauwe verf op. Daarna kwamen ze op zolder te liggen voor een vrij lange tijd.

Toen ik met de duplo tafel bezig ging, heb ik ook deze twee voetenbankjes geschilderd.

En gisteren heb ik de bankjes eindelijk bekleed.

Ik maakte tijdens het maakproces wat foto's, zodat jullie kunnen zien hoe ik het gedaan heb. 

Ik had op internet wat informatie gezocht over hoe je een meubel opnieuw moet bekleden. 


Bij Jan Sikkes kocht ik schuimrubber van 3 cm dik. 
Ik las ergens op internet dat je daaroverheen het beste nog een laagje fiberfill kunt doen. Want de stof kan sneller slijten als het direct over het schuimrubber wordt aangebracht (waarom weet ik niet, maar ik heb het maar gewoon gedaan). 




Met een tacker heb ik het fiberfill vastgezet.


Daarna heb ik er een laag katoen overheen gedaan.


Het katoen zette ik eerst aan één van de twee korte zijdes vast. Daarna trok ik het strak en maakte de andere korte zijde vast.

Daarna waren de twee lange zijdes aan de beurt.
De hoekjes vouwde ik om.


Vervolgens kwam de buitenstof eroverheen. Deze stof vond ik bij Kwantum. 
(ze hebben daar trouwens erg leuke stoffen!).

Ook nu werden eerst de twee korte zijdes gedaan.




Daarna waren de twee lange zijdes aan de beurt. 


De hoekjes probeerde ik netjes naar binnen te vouwen.


En toen was het eerste krukje klaar. 


 Ik moet nog even kijken hoe ik de randjes ga afwerken. 
Op deze blog kun je zien dat je er een lintje langs kunt plakken. Maar ik vraag mij af of dat wel goed blijft zitten.
En het kan natuurlijk met van die siernagels.

Ik heb het nog niet besloten, dus nu blijven ze nog even zoals ze nu zijn. 



5 opmerkingen:

  1. Gaaf zeg!!

    Misschien is een dun houten strookje ook een idee. Nou ja, moet wel gebogen worden dan...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vriend kwam ook al met het idee van een houten latje, maar het ene krukje is gebogen, dus dan werkt dat inderdaad niet.

      Verwijderen