vrijdag 2 september 2016

Pin it and make it week 35


Dit is een project waar ik al aan begonnen was voordat het 'pin it and make it 2016' project begon...

Vorig jaar in de zomervakantie kocht ik dit tafeltje bij de kringloop, met de bedoeling om er een duplo tafel van te maken.

De tafel werd toen ook al geschuurd, in de grondverf gezet en deels geschilderd (net als de krukjes)...

En toen werd er een hele lange tijd niets aan gedaan. De krukjes en de tafel belandden zelfs op zolder.

Toen wij terug kwamen van vakantie ben ik er weer aan begonnen.


Ik ging met de jongens naar de bouwmarkt, om op zoek te gaan naar de juiste lijm.
De duplo-platen moeten immers goed blijven zitten.

Op internet kwam ik bijvoorbeeld tegen dat mensen het vastplakken met dubbelzijdig tape. Dat leek mij (voor mijn jongens in ieder geval) niet sterk genoeg.

Verder las ik dat montagekit hiervoor ook niet geschikt was.

Dus ik ben het maar gewoon gaan vragen in de bouwmarkt.

De medewerker die ik sprak, raadde mij PolyMax van Bison aan. 
PolyMax is in verschillende maten te koop. Ik kocht een tube. En dat was net genoeg. 
Ik heb de platen er niet helemaal mee in kunnen smeren (ik weet ook niet of dat moet hoor). Ik heb de randen gedaan en verder nog wat strepen verdeeld over de rest van de platen.

Tip: zet op de naden (daar waar de platen elkaar raken) een paar duploblokjes, zodat de afstand tussen de platen goed is en je ook over de naad kunt doorbouwen.

Ik liet het 2 dagen staan met flink wat boeken erop (ik had niet genoeg lijmklemmen...).


De duplo-tafel staat nu op Luuks kamer.
Wij hebben de duplo niet altijd in de woonkamer staan. Want het is erg veel en dat geeft altijd zo'n rommel. Dus we wisselen het speelgoed zo nu en dan af.

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. :) Dankje! Ik had hem al zoooo lang op mijn pinterest staan, hij moest gewoon gemaakt worden. En hij wordt zeker ook gebruikt hier.

      Verwijderen