vrijdag 23 september 2016

Miro hoodie Worawo


Vorige week zag ik de Miro hoodie op Pinterest. Ik vond het een leuk patroon en ik besloot hem te kopen. Ik pinde op Pinterest meteen allemaal voorbeelden.
(dit had dus een Pin-it-and-make-it blogpost kunnen zijn).

 Last week I saw the Miro hoodie at Pinterest. I immediately liked the pattern, pinned some examples and bought the pattern at Dawanda. 

Ik wilde eigenlijk het papieren patroon van de Miro Family kopen, maar ze verzenden niet naar Nederland, dus ik kocht het digitale patroon. Via Dawanda was het net iets voordeliger.
Ik kocht het family patroon. Dus dan heb je eigenlijk 4 hoodie patronen: man, vrouw, kind jongen, kind meisje.

I bought the family pattern, which contains 4 hoodies: man, woman, girl, boy.

Nu ik deze blogpost schrijf zie ik pas dat je ook een Engelstalig patroon kunt kopen (ik kocht het Duitstalige patroon...). Maar het patroon wordt stap voor stap uitgelegd met foto's, dus als je Duits niet zo goed is, is het prima te doen. (Eigenlijk gebruikte ik de handleiding niet, de patroondelen spraken wel voor zich).





Ik werk weer in serie, om wat sneller de herfstkleding voor de jongens klaar te krijgen. En met werken in serie let ik niet altijd goed op. Ik maakte deze week al twee keer dezelfde fout. Bij het naaien van 3 domi's (die ik later zal bloggen), verwisselde ik per ongeluk de boordstoffen. Bij één domi was dat niet erg, de kleur van de 'verkeerde boordstof' matchte prima met de broek. Maar de boordstof die ik 'over' had matchte niet met de broek waar nog geen boord op zat. Voor die broek kocht ik nieuwe boordstof en dat moet ik nog op maat knippen, dus die broek is nog niet af.

I've made some mistakes with ribbing this week. I was making 3 domi sweat pants and I used the wrong ribbing on one domi. So I couldn't finish the last domi.
And with these two hoodies I used the wrong ribbing. The yellow ribbing was meant for the grey hoodie and the petrol ribbing was meant for the racecar hoodie. I like the yellow ribbing on the racecar hoodie, but I don't like the petrol ribbing for the grey hoodie.
Next time I will pay more attention when I sew several clothes at once. 


En bij deze twee truien heb ik dus ook de boordstof verwisseld. Ik ontdekte het pas toen de truien klaar waren. Lostornen vind ik met lockstiksel geen optie.
De gele mouwboorden en heupboord hadden eigenlijk op de grijze trui gemoeten. En de petrolkleurige mouwboorden en heupboord hadden op de raceauto-trui gemoeten...
Bij de raceauto trui vind ik het gele ook wel mooi staan. Maar bij de grijze trui had ik toch liever de gele boorden gezien... Jammer! Maar nu ik deze week twee keer een 'boordstof-fout' heb gemaakt, zal ik een volgende keer toch beter opletten.



Het patroon geeft eigenlijk 1 zak aan, maar bij deze trui heb ik er twee zakken van gemaakt. Of eigenlijk is het 1 grote zak, maar dan met twee 'ingangen'.

I've made a double pocket on this hoodie.

Ik heb trouwens helemaal de Duitse stoffenwebwinkels en patronen ontdekt.

Dit patroon kocht ik bij Worawo. Maar ik kocht deze week ook nog een paar jassenpatronen bij Lillesoll und Pelle.  Die site vind ik echt geweldig. Er staan veel mooie basispatronen op. Ik kocht twee patronen voor Softshelljassen, voor de kinderen en voor mij. Een herftsjas voor de kinderen en een vest voor mij. De softshell voor de kinderjassen kocht ik bij Stoffmarktonline, daar was het voordeliger dan op andere sites. Ik hoop er gauw mee aan de slag te gaan.

I've discovered some German webshops for fabrics and sewing patterns. This hoodie is from Worawo. But I've bought some jacket patterns from Lillesoll und Pelle too. 
The fabric for one of the jackets is already bought at Stoffmarktonline
I hope to start sewing with these jackets soon.


6 opmerkingen:

  1. Ik vind je 'fout' prima gaan. Ik hou wel van contrasten, geeft het net dat ietsje meer.
    Lijkt me trouwens een patroon dat de moeite waard is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de race auto trui vind ik het gele ook wel mooi knallen, maar bij de andere vind ik de petrol kleur wat minder

      Verwijderen
  2. Er rolt heel wat onder je naaimachine vandaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een nieuw seizoen zorgt altijd voor wat naaidrukte

      Verwijderen