zondag 4 september 2016

Jeans, t-shirt en Susanne cardigan


Ik loop een beetje achter met bloggen.

Deze drie kledingstukken naaide ik namelijk al voor de zomervakantie.
Ze moesten alleen 'nog steeds' op de foto.

En de afgelopen twee weken heb ik twee mooie jurken voor mijzelf genaaid. Deze moeten ook nog steeds gefotografeerd worden.

Maar nu eerst een blogje over deze drie kledingstukken.
Met mijn eerste zelfgemaakte jeans was ik erg blij. Hij zat goed. Maar na wat wassen werd hij wat wijder en ik viel toen ook nog 4 kilo af, dus de broek was wat te groot.

Ik heb het patroon een beetje aangepast (iets ingenomen) en maakte een nieuwe broek. Alleen nu zijn die 4 kilo er weer bij, dus zit de broek iets te strak. Maar de vakantie is voorbij en we gaan weer wat strenger en gezonder eten, dus hopelijk zit de broek binnenkort wat beter ;).

De jeansstof kocht ik bij Herbert Textiel. Ik heb daar deze lichtblauwe stretch jeans gekocht en nog een gewone jeanskleur stretch jeans. 




Ik heb alles doorgestikt met wit doorstikgaren. Dat doorstikken is nog steeds niet mijn favoriete onderdeel, omdat mijn naaimachine daar niet zo goed bij meewerkt. Op sommige stukken moet je door wel 10 lagen jeans heen (bij de riemlusjes). Maar ook plekken met 4 lagen stikt hij niet altijd even goed/mooi.
Bij mijn eerste zelfgemaakte spijkerbroek zijn al allemaal sierstiksels losgegaan. Dat is wel erg jammer.

Het t-shirt is gemaakt met restjes van deze stof. Ik knipte toen per ongeluk twee keer het voorpand uit, dus dat tweede voorpand heb ik nu samen met een effen blauwe tricot gecombineerd om dit shirt te maken.


En de Susanne cardigan heb ik van een hele dunne witte tricot gemaakt.


4 opmerkingen:

  1. Mooie set zo bij elkaar, knap hoor die jeans voor jezelf is nogal een werk vooral dat door stikken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Dat doorstikken is inderdaad veel werk, maar dat maakt het ook wel weer 'echt'.

      Verwijderen
  2. Zo leuk, alles zelf gemaakt! En zelf een jeans maken, respect hoor!

    BeantwoordenVerwijderen