dinsdag 23 augustus 2016

Pin it and make it week 34: dromenvangers van strijkkralen


Het 'pin it and make it' project heb ik een paar weken overgeslagen i.v.m. de vakantie.
Maar nu ben ik weer begonnen.

Het was niet erg mooi weer de afgelopen dagen, dus heb ik de kinderen veel binnen vermaakt.

De strijkkralen werden weer uit de kast gehaald.

Luuk speelt vooral met de kralen, doet ze in bakjes en in kiepauto's, etc. En Koen probeert wel wat figuurtjes te maken.

Zelf keek ik op mijn Pinterestbord voor strijkkralen en besloot om dromenvangers te maken. Voor beide jongens eentje.








De eerste maakte ik voor Koen. Als voorbeeld gebruikte ik ongeveer deze pin en deze pin. 
Ik wilde de touwtjes net zo maken als in een 'echte' dromenvanger. Maar een 'echte' dromenvanger heeft een ring van metaal of hout denk ik. Dat is sterk en dan kun je de touwtjes sterk aantrekken. Dat kon natuurlijk niet met een ring van strijkkralen, dus dat ging wat buigen.

De tweede dromenvanger maakte ik dus iets anders. 



Bij de tweede dromenvanger 'zigzagde' ik de touwtjes tussen de ring en de kleine cirkel. Dat was nog wel een prutswerkje, maar de ring bleef zo wel heel.

7 opmerkingen: