zondag 24 juli 2016

Verjaardag Luuk




Vrijdag werd Luuk alweer 3 jaar oud. Bij het ontbijt kreeg hij een cakeje en mocht hij kaarsjes uitblazen.

De regenmaker staat op bijna iedere foto, dit was een van zijn cadeautjes en het maakt een mooi geluid.




Hier nog wat babyfoto's met de leuke jumpsuits die ik toen maakte, aaah :)






Vorig jaar kreeg Luuk de houten auto garage van zijn opa en oma en dit jaar het treinstation. Ze kunnen aan de treinbaan en autobaan, zo bouw je zo de hele woonkamer vol (de blauwe bak zit nog vol met spoordelen, dus er kan veel meer gebouwd worden). Erg mooi speelgoed.







Normaal ben ik wel echt van het zelf bakken en taarten/cakejes/hapjes zelf maken. Maar nu was het een drukke week en heb ik vooral makkelijk gedaan.

Een kant en klare browniemix met wat chocolaatjes erop is dan snel klaar. 


Deze 'taartjes in glas' pikte ik van Pinterest. Ik verkruimelde bastognekoeken met een keukenmachientje. En zo maakte ik 2 soorten taartjes.
De rode is met aardbeienkwark, aardbeienjam en aardbeienvlaaivulling en bastognekoek. De gele is met bastognekoek, citroenkwark en lemoncurd.
Lekker koel en fris en niet zo vullend als een stuk taart met deze warmte.


De etagère vulde ik met de stukjes brownie, wat koekjes en spekjes.


Verder nog wat kant en klare cupcakes met wat spikkels en parapluutjes erop.


We vierden het feest zaterdag, de visite kwam wat verspreid over de dag. Veel mensen waren al op vakantie, dus het was steeds niet heel erg druk. 
De kinderen kwamen ook wat verspreid, dus Koen en Luuk hadden telkens wel speelmaatjes.


Zaterdagochtend vulden we twee zwembadjes en de waterbaan. De tuindouche stond erbij. En hier hebben de kinderen zich de hele dag wel mee vermaakt.
Koen en Luuk speelden af en toe binnen met de cadeautjes van Luuk. 
Het was heerlijk weer.

Tussen de middag hadden we stokbrood met verschillende soorten beleg. En we haalden frietjes. De kinderen zaten op vrolijke patchworkdekens in het gras. De foto's kan ik hier niet tonen, omdat er ook allemaal andere kinderen op staan. Maar het was een vrolijke boel :)





Luuk kreeg van ons een 'bellenbaastrompet'. Hij maakt geen geluid, maar wel veel bellen. 


En we maakten eindelijk weer eens wat foto's met mij en de jongens :)


Deze vind ik zo lief vanwege die handjes.





Vanmorgen heb ik de nieuwe lego van Luuk in elkaar gezet. 
Hij is er erg blij mee, hij had nog geen lego. 

7 opmerkingen:

  1. Een gezellige dag gehad volgens mij! Laat de jongens maar genieten van het water en de bellen blazers :-) Dat binnen speelgoed ziet er ook geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een gezellige dag gehad volgens mij! Laat de jongens maar genieten van het water en de bellen blazers :-) Dat binnen speelgoed ziet er ook geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog van harte!!
    Wat een super feestdag moet dat zijn geweest. En nu lekker spelen met alle cadeau's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd, dat ziet eruit als een super feestje. Geniet nu lekker van elkaar, de cadeautjes en de zomer.

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En al die zelfgemaakte kleertjes. Mooi hoor mama :) En proficiat met de jarige. Leuk speelgoed die autobaan en trein. Dat is nog eens een goed idee voor de kereltjes hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk feest en lekkere hapjes! Nog gefeliciteerd aan de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen