donderdag 21 juli 2016

Pin it and make it week 29



Deze week probeerde ik iets nieuws, het maken van spaghetti topjes/hemdjes.

Ik heb alleen 'gewone hemden', alleen dat is nu wat warm. En onder sommige kledingstukken is een spaghettihemdje net wat mooier. Dus besloot ik om die zelf te gaan maken. Het patroon vond ik via Pinterest. 

De stof is een hele dunne flubbertricot, dus misschien niet heel erg ideaal. Maar dit zijn de proefversies. Ik wil sowieso nog wat meer witte maken, daar heb ik al een stevigere tricot voor gekocht. 

Het is niet moeilijk om te maken. Je lockt eerst de zijnaden dicht en dan zet je met de naaimachine het omvouwelastiek / elastisch biais / FOE eraan. Dit heb ik met een onderbroken zigzag steek gedaan.

En daarna heb ik de onderrand uiteraard nog omgezoomd met de tweelingnaald. Ik denk dat het met gewone of stevigere tricot wat sneller gaat. Deze dunne tricot rekt erg en dat naait wat lastiger. 

4 opmerkingen: