zondag 17 juli 2016

Pin it and make it week 28: Verkleedkleren


Dit was de laatste schoolweek en nu is het zomervakantie!

Woensdagavond was er een pleinfeest/schoolfeest op Koen's basisschool. Het thema was 'glitter and glamour'. En wat moet je dan met jongens? Meisjes steek je in een glitterjurk of tutu. Ik wilde niet teveel moeite doen, want de laatste weken waren al druk genoeg. 
Beide jongens kregen een Theo overhemd aan (die Luuk aan heeft maakte ik lang geleden al voor Koen en die van Koen maakte ik begin dit jaar).
 Verder maakte ik vlinderstrikjes van een zilver glitter stofje. Als voorbeeld gebruikte ik deze pin.  Alleen nam ik iets andere maten. Want ik vond het originele strikje wat klein. 
Ik had nog smal blauw elastiek liggen en dat heb ik door het kleine lusje gehaald en achteraan vast gestikt.
Nog wat glitters in de haren en wij konden gaan! Er waren allemaal spelletjes te doen op het schoolplein en er was een springkussen. De jongens hebben het leuk gehad en het was die avond gelukkig droog ('s middags uit school waren we nog zeiknat geregend).

Foto's maken van twee springende jongens vlak voor vertrek is een uitdaging :) Dus jullie moeten het met deze foto's doen. 









Donderdag had Luuk een indianenfeest op de peuterspeelzaal en alle kinderen mochten verkleed komen. 
Als inspiratie voor de indianen outfit gebruikte ik verschillende pin, deze, deze en deze

Het leek mij wat veel werk om een complete outfit te naaien, dus ik nam een okergeel t-shirt uit mijn kast en paste deze wat aan. Middenvoor en middenachter heb ik het shirt wat ingenomen. Verder heb ik in de taille wat Framilon elastiek genaaid om hem nog iets in te nemen. 

Ik kreeg een keer een bak met lappen stof en restjes stof, daar zat ook een soort 'indianen motief' stofje in . Daar knipte ik een strook van en dit stikte ik een stukje onder de taille. Daarna was het nog een kwestie van de mouwen en de onderkant in sliertjes knippen en hier knoopjes in leggen.
De silhouette cameo sneed nog 3 veren van flockfolie.

De indianentooi heb ik van vilt gemaakt. De veren heb ik nog wat verstevigd met vlieseline. De hoofdband bestaat uit vilt en elastiek. De voorkant is gemaakt van twee lagen vilt en de achterkant van elastiek. Zo blijft hij goed zitten.





Ik moest zelf op donderdag en vrijdag invallen op een school in een andere plaats. Ik was dus al vroeg weg en hierdoor heb ik Luuk niet in zijn outfit gezien. 
M'n vriend zou foto's maken.
Maar hij maakte er maar één, en dat was deze foto hieronder.

1 opmerking:

  1. Zo geweldig! de strikjes zijn top, helemaal perfect in thema. En dat indianen-top, dat ziet er helemaal echt indiaan uit! Zo leuk met die froezeltjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...