vrijdag 8 juli 2016

Juffen cadeaus


Gisteren schoolreisje (voor het eerst met de bus op pad) en vandaag juffendag (naar de kinderboerderij), Koen had een drukke, maar leuke week!

Zijn drie juffen vierden vandaag samen hun verjaardag. Eerst wilde ik wat voor ze gaan naaien, maar ik wist eigenlijk niet goed wat. En ik wist ook niet wat hun smaak qua stofjes is.

Dus ik besloot om maar weer eens een glas te gaan etsen.
Met de silhouette cameo is dat eigenlijk niet veel werk.

Je snijdt eerst een 'mal' en plakt dit op het glas. Daarna smeer je wat etspasta op het glas. Deze pasta 'bijt' in het glas en dat zorgt voor mat-glas. 

Ik heb de namen van de juffen op de theeglazen geëtst. 

Koen en Luuk deden er nog wat chocolaatjes in. 
En Koen heeft wat simpele kleurplaten ingekleurd en op de achterkant schreef ik nog wat voor de juffen.

Koen is niet zo van het kleuren, dit was al aardig wat werk voor hem :). 



Het is moeilijk om geëtst glas te fotograferen. 


2 opmerkingen: