dinsdag 5 juli 2016

Isaac en Billie

Isaac en Billie, twee naaipatronen voor jongens. Isaac komt uit La Maison Victor en Billie is van Zonen09.


De twee shirts met de borstzakjes zijn Isaac shirts uit La Maison Victor en de andere twee zijn Billies van Zonen09.

Vier shirts voor Koen. En hij vindt alleen die met de roze auto's mooi....

Ik had verwacht dat hij die met de politiestof (blauwe mouwen) ook mooi zou vinden, want hij speelt met de Lego alleen maar politie en boefje en hij wil politie worden.
Nou ja, het hangt in zijn kast en we zien wel (hij heeft gelukkig nog een jonger broertje).


En deze twee... die wil hij helemaal nooit aan.... En Luuk , die wil het shirt met graafmachines heel graag aan (maar nog te groot, dus van de rest van de graafmachinestof heb ik alvast een Billie voor Luuk geknipt).

De volgende keer dat ik weer shirts ga naaien, dan moet Koen maar zelf stofjes kiezen of zo. Ik vind ze allemaal leuk geworden (al vind ik de twee Billies wel het mooiste, ik hou gewoon van blauw).


Contrasterend naaigaren vind ik mooi en geeft ook een leuk effect. Alleen ging ik dit keer iets te snel, dus het rechter shirt (die met katten en honden) heeft onderaan een krom geel stiksel.


De shirts zitten nog ruim, dus hopelijk veranderd hij nog van gedachten. En anders kan Luuk ze over een jaar wel dragen.
Er ligt alvast een dinostofje klaar die wel helemaal is goedgekeurd door Koen. Dus daar krijgt hij nog 1 (of 2) shirts van en dan komen wij de zomer wel weer door.


Heeft iemand nog tips voor het naaien met de tweelingnaald? En dan voornamelijk de zoom onderlangs? Ik neem altijd een vrij grootte steeklengte en ik rek soms de stof ietsjes op tijdens het stikken, maar toch hebben de jongens de stiksels vrij snel kapot (stoeien en zo).
Ik heb helaas geen coverlockmachine, anders had ik uiteraard daar de zomen mee gestikt. 
Maar hoe houden wij de zomen heel?

7 opmerkingen:

  1. Bovenspanning lager zetten en idd de steken langer maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat jammer dat hij er maar eentje mooi vindt!Je hebt nog thans je best gedaan vind ik.Inderdaad je spanning lager zetten als je met de tweelingnaald je boordje afwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zoveel mooie creaties!!!! allemaal toppertjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toffe shirts! Misschien draait hij toch nog bij :-) Tweelingnaaldstiksel knapt bij mij ook vrij snel, al hangt toch veel af van de kwaliteit van de stof (heb ik de indruk). Ik laat altijd een lange draad op het einde en rek de zoom dan al eens wat uit, zodat er wat meer speling zit op de onderdraad...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke shirts! Soms is het jammer als je kinderen een eigen mening krijgen ;)
    Ik heb het probleem met de tweelingnaald ook vaak. Er bestaat speciaal rekbaargaren. In het engels heet het wooly nylon, in nederland is het blijkbaar ook te krijgen. Maar ik heb het nog niet gekocht Rijkers naaimachines in Veghel heeft het sinds kort. Ik ga het zeker proberen, maar ben er nig niet aan toegekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo jammer dat hij ze niet aan wil, ik vind ze allemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen