vrijdag 8 juli 2016

Baby broekjes


Deze week maakte ik wat babybroekjes/leggings. 

Laatst won ik bij een give away van Sofilantjes een aantal naaipatronen. Hier zaten ook drie naaipatronen van A Sparkly Baby bij.  Eén daarvan was de 'BA PJ pants an Tee Pajama Set'. Dit is een pyjamabroek en een shirt in de maten preemie tot en met 14 jaar. 
De maat preemie is echt heel klein (en hopelijk hoeven wij die nooit te maken). 
Ik maakte de maat 'new born' en de maat '3 maanden'. Alleen zoomde ik de pijpen om en gebruikte ik de pijpboordjes niet. Die vond ik wat te strak lijken en de broekjes leken hierdoor heel lang en smal. Ik zit niet meer in de babymaten, maar ik vond de verhouding wel erg lang/smal lijken. Nu vind ik ze meer in verhouding.

De roze met hertjes maakte ik uit een stofrestje. Je kunt deze new born broekjes echt van restjes maken, je hebt weinig stof nodig.

De bruine met bloemen kocht ik een keer als coupon. De coupon was misschien 30 cm, daar kon ik twee broekjes van naaien. 

Ik ga er vast nog wel meer naaien. Ik ben ook benieuwd naar de grotere maten. Want het lijken mij snelle pyjama's voor de jongens. Het zijn eigenlijk maar drie patroondelen als je ze op deze manier naait. Er zit geen zij-naad in. 




2 opmerkingen:

  1. Lijkt me inderdaad een lekker snel patroon, wat ideaal is voor kleine lappen (coupons) of restjes. Met wat langere pijpen zouden het ook prima leggings voor meisjes kunnen zijn. Deze zien er goed uit!

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...