zondag 26 juni 2016

Pin it and make it week 25

Pin it and make it week 25. Deze week geen crea-naaisel, maar een baksel (waar ik niet eens een foto van heb gemaakt...)

Ik maakte zo ongeveer dit recept van een soort gezonde carrot cake. Mijn versie is nog iets gezonder, want ik maakte de frosting niet. Verder verving ik de volkoren tarwebloem door speltbloem en speltmeel en in plaats van Griekse yoghurt gebruikte ik sojayoghurt. En de roomboter werd kokosolie.

Tegenwoordig maak ik niet meteen een recept als iets mij wel lekker lijkt. Ik lees eerst de reacties van lezers (als er reacties zijn). Want bij meerdere recepten van carrot cake kwam ik reacties tegen waarin stond dat de cake te nat bleef.
Bij dit recept las ik dat drie bananen misschien wat veel was, dus gebruikte ik er twee.

Oh het is trouwens ook niet te vergelijken met de 'echte' ongezonde carrot cake. Deze carrot/bananen/noten cake is nogal massief. Ik voegde ook nog wat gemalen/gehakte noten en een flinke hand rozijnen toe trouwens.

Ik vind het een ideaal vullend tussendoortje. Of ik neem een stuk bij het ontbijt of de lunch.

Afgelopen vrijdag nam ik wat stukken mee naar mijn werk. En vandaag maakte ik meteen een nieuwe, zodat ik morgen ook weer wat mee kan nemen naar mijn werk.


Ik ben inmiddels al een aantal keer als invalleerkracht aan het werk geweest. Ik had echter niet verwacht dat ik de laatste weken tot de zomervakantie ook werk zou hebben.
Alle vrijdagen tot de zomer mag ik invallen op een asielzoekersschool op een AZC. Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst geweest. Het was erg leuk! Nu nog drie keer dus. Vrijdag had ik groep 2 en 3, maar de komende keren kan het zijn dat ik weer een andere groep krijg, dat hoor ik pas op de dag zelf.

En morgen ga ik invallen in een groep 4 op een school hier in Drachten. Tot nu toe heb ik steeds weer op andere scholen in Drachten en in andere groepen gewerkt, dus ik doe weer heel wat ervaring op.


5 opmerkingen:

  1. Fijn dat het invalwerk vorm begint te krijgen. Lijkt me lekker dat je weer aan de slag kunt en ervaring op kunt doen.

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je lekker wat dagen kunt werken, iedere keer een verassing welke groep maar dat maakt het denk ik wel leuk en afwisselend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is zeker afwisselend. Al vind ik het wel fijn om van tevoren te weten welke groep ik krijg. Dan kan ik eventueel nog passende voorleesboeken o.i.d. meenemen.

      Verwijderen
  3. Klinkt lekker!
    Blij dat je al heel wat ervaringen hebt kunnen opdoen. Flexibiliteit is duidelijk vereist voor een job als invalleerkracht :)

    BeantwoordenVerwijderen