woensdag 8 juni 2016

Patchwork lapjesdeken


Gisteravond heb ik deze lappendeken afgemaakt. Al heel lang geleden begon ik met het snijden van vierkantjes, en daar bleef het bij.

De 'easy quilt sew along' van Sew Natural' gaf mij een 'digitale schop onder de kont' om er weer eens aan te beginnen. Ik had ruim voldoende vierkantjes voor meerdere lappendekens, maar toch sneed ik er nog een paar om wat meer variatie te hebben.

Het aan elkaar naaien van de lapjes ging redelijk vlot, het openstrijken van de naden is wel even wat werk. 

I have finished this patchwork blanket yesterday evening. I've cut the squares a long time ago. The 'easy quilt sew along' of Sew Natural made me finish my quilt. 




Voor de achterkant gebruikte ik een lap fleece dat ik vorig jaar een keer van iemand kreeg.

Ik heb alle naden doorgestikt, dus aan de achterkant zie je allemaal gestikte vierkantjes. Het is wel lastig om dit te stikken zonder dat de achterkant gaat golven. Dit is vrij dunne fleece dat best wel stretcht. Ik heb dus heel veel speldjes gebruikt om dit aan elkaar te spelden, voordat ik het ging doorstikken.

Gisteravond heb ik de biaisbandrand genaaid. 


Voor het maken van foto's heb ik hem even in het gras gelegd ( waar is de zon vandaag? ). En ik maakte wat foto's op de bank. Maar daar zal hij hiet blijven liggen. Mijn vriend houdt niet van al die kleurtjes :) ( de kussens gaan nog net...).

Dit deken is voor in de caravan. Vorig jaar heb ik de caravan een beetje gepimpt en daar kleurt dit deken goed bij.

This blanket is not for the living room. Too much color for my partner I think... Last year I have 'pimped' our caravan. And this blanket will match perfectly with the colors in the caravan.


2 opmerkingen:

  1. Vrolijke lapjes deken,mooi maar ook niet echt mijn stijl!Gelukkig past hij mooi in jullie caravan,hé!

    BeantwoordenVerwijderen