zondag 19 juni 2016

Boxershorts


Een boxer voor papa en een boxer voor de oudste zoon.

Voor de 'grote' boxer gebruikte ik het Comox Trunks naaipatroon en voor de kleine het patroon van VanKatoen.
Beide patronen heb ik aangepast.

Van de herenboxer maakte ik maanden geleden al een proefmodel. Hij bleek veel en veel te groot. Echt enorm! Gelukkig was dat een proefstofje. Ik nam een paar maten kleiner en die paste wel. Maar moest nog wel wat aangepast worden. Ik maakte de pijpjes iets langer en ik deed ook iets aan de bovenkant, maar ik weet niet meer of ik die nou hoger of lager maakte. (ik heb het aangepaste patroon nog liggen gelukkig). 
Het derde exemplaar bleek goed! Dus met dat aangepaste patroon maakte ik deze week dit exemplaar. 

Voor Koen maakte ik ook een boxer. In plaats van boordstof (zoals in het patroon aangegeven) gebruikte ik boxerelastiek. En ik deed geen boordstof aan de pijpjes, maar ik zoomde het gewoon om met een tweelingnaald. Dit is niet het eerste exemplaar dat ik maakte, Koen heeft er al een serie van. 

Ik heb er ook een hemdje van geknipt, maar mijn zwarte boordstof was of, dus het hemdje kon ik nog niet maken.

De vliegtuigenstof komt van Kleurenmix.  En het elastiek van de grote boxer ook. Het elastiek van de kleine boxer komt van Mamarieke. Inmiddels verkoopt zij het bredere elastiek ook. 


Ik maakte nog twee boxers voor Koen met vossenstof dat ik kocht bij Jan Sikkes. Ook hier komt nog een bijpassend hemd bij, maar ook voor dat hemd heb ik zwarte boordstof nodig. Dat moet ik nog kopen. 

5 opmerkingen:

  1. Leuk zeg!!! En hier is de eerst comox ook id kringwinkel beland wegens véééééééél te groot ;) Maar echt als in 10 maten ofzo :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja erg he? De mijne was ook een enorme tent. Ik wist zeker dat ik goed geprint had. En ik had ook goed naar inches en cm gekeken. Uiteindelijk heb ik voor mijn vriend een van de kleinste maten gemaakt.

      Verwijderen
  2. Wat een leuke setjes! Pa en zoon in dezelfde boxer!
    Ik kende de comoxpatronen nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie boxers. En dat patroon van Van Katoen zit inderdaad goed bij die kleine mannen. Mijn ventje is er ook weg van.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen