dinsdag 14 juni 2016

Blije kleuren omslagdoek


Begin 2014 begon ik aan de Crochet Along 2014, het haken van een hele grote deken. Officiëel is mijn deken qua aantal toeren dat gehaakt moet worden wel af, maar ik vond het te kort, dus ik haakte door. Dat project is nog steeds niet af, ik haak er zo nu en dan aan.

Maar ik vind het wel leuk om af en toe wat te haken (al heeft naaien wel mijn voorkeur).
Een tijdje geleden kwam ik de 'blije kleuren omslagdoek' tegen, een patroon van Naaldkunst Alkmaar.  Je kunt daar naast garens ook haakpakketten kopen (met patroon). Het haakpakket voor deze omslagdoek is in allerlei kleuren te bestellen. Maar ze hebben ook nog andere omslagdoeken.



Ik bestelde het pakket begin april en vorige week maakte ik het af. Ik heb er niet dagelijks aan gewerkt. Gewoon af en toe. Dit pak je er ook makkelijk bij als je even in de tuin zit of zo.



En nu is hij klaar. Ik vind hem erg vrolijk geworden.
Maaaar...

Wanneer en hoe draag je eigenlijk zoiets?? :) Qua draagbaarheid en combineerbaarheid (zijn dat woorden?) had ik misschien beter wat neutralere kleuren kunnen kiezen...

Nou ja... we zullen zien of hij vooral decoratief zal zijn of ook draagbaar. 

3 opmerkingen:

  1. Ik ben juist weg van dit soort omslagdoeken en sjaals. Qua dragen zijn er drie manieren, klassiek over de rug heen zoals oma's dat ook doen zeg maar, schuin zodat de punt op je schouder ligt en de uiteinden dan teruggeslagen of met de punt naar voren en de uiteinden om je nek terug naar voren geslagen.
    Bij kou 's avonds geef ik er de voorkeur aan de sjaal op mijn rug te dragen en dan boeit het me niet of het wel of niet matcht met wat ik draag. Bij mijn jas draag ik het meestal met de punt naar voren.
    Ik zie deze sjaal prima bij een spijkerjas staan of een roze shirt. Dan geeft hij een vrolijk accent aan je outfit!
    Zeker niet in de kast leggen hoor, echt zonde, het is namelijk echt een super mooie sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tips! Ik had alleen de 'oma' manier in mijn hoofd. 'S Avonds is die manier lekker warm inderdaad. Ik zal eens kijken hoe ik hem ga gebruiken. Jij maakt/haakt altjd van die leuke sjaals!

      Verwijderen
  2. Ik heb ook zo'n vrolijk ding, maar dan vierkant. In de winter draag ik hem lekker over mijn jas heen, gewoon op de oma manier, maar dan met een houten speld en oog erbij! Die dingen hebben ze bij de lintjesman op de markt zaterdags! Iid een effen shirt of kleuren die matchen kun je hem leuk op dragen, bijvoorbeeld ook je skaterdress ipv een vestje je omslagdoek!
    Ik vind hem erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen