vrijdag 6 mei 2016

Pin it en make it week 18


Vandaag werden de korte broeken voor het eerst dit jaar uit de kast gehaald. De jongens hebben heerlijk in de tuin gespeeld. Hun zonnehoedjes gingen ook weer op. Die hoedjes zijn volgens mij twee zomers gedragen, maar nu zitten ze wel erg krap. Tijd voor nieuwe hoedjes dus!

The weather was really nice today. The boys played in the garden. It was the first time this year that they wore short pants. They also wore their sun hats That I've made almost two years ago. But they were a bit small. So I've made bigger sun hats.

Ik wist niet meer welke maat ik twee jaar geleden maakte, dus ik nam nu de grootste maat van het patroon: maatje kleuter. 

De jongens mochten zelf een stofje uitzoeken. Koen koos deze piratenstof en Luuk zei: itte ook! Dat is zo'n beetje zijn reactie op alles wat Koen zegt :).

Koen choose the fabric and Luuk also wanted this fabric. 

Maar ze willen serieus altijd hetzelfde: hetzelfde bord (altijd ruzie wie het roze bord mag...), hetzelfde speelgoed, dezelfde beker, etc... 

Ik maakte nu dus twee dezelfde hoedjes, maar wel met hun eigen naamlabel erop. Misschien doe ik op die van Luuk nog een lintje met een autotje of zo, zodat hij zijn eigen kan herkennen.

En ik maak voor beide jongens nog een ander hoedje. Met zon moeten ze buiten altijd een hoedje op, we smeren ze wel in met zonnebrand, maar zo'n hoedje is ook wel een fijne extra bescherming, en het beschermt ook de nek nog een beetje.

I like these sunhats. They always wear them when they are playing outside in the sun. 
I will make two more hats, so we have a spare one when these are in the laundry.

Vorig jaar had ik 1 reserve hoedje, maar voor beide een reserve is wel handig. Soms gaan de hoedjes mee de was in.


Het is geen moeilijk patroon, maar er kruipt wel wat tijd in.
It's not a difficult pattern, but it'll take some time making it.

De hoedjes lijken wel een heel stuk groter dan de oude hoedjes. Morgen maar even passen. Mochten ze veel te groot zijn, dan maak ik de volgende toch wat kleiner.


Het patroon is het omkeerbare zonnehoedje van Sew Natural / by Miekk.

Pattern: omkeerbare zonnehoedje by Sew Natural / by Miekk

5 opmerkingen:

  1. Hier ook altijd hoedje op zo kwam ik er gisteren achter dat we er nu 1 te kort komen, hier zal dus ook snel een hoedje van onder naaimachine moeten rollen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk passen ze. Ik zet dit iedere zomer op mijn lijstje, maar dan komt het besef dat mijn zoontjes niets op hun hoofd willen... Misschien ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze passen zeker. Voor de jongste nog wel iets te ruim, bij de oudste perfect. De oudste is het echt helemaal gewend om met zo'n hoedje te lopen. Dat was voor hem ook routine geworden: schoenen aan, hoedje op en naar buiten. De jongste moet er nog wat aan wennen en doet hem soms wel af.

      Verwijderen
  3. Leuke hoedjes. Hier hebben ze dat zelden op gehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke hoedjes. Hier hebben ze dat zelden op gehouden.

    BeantwoordenVerwijderen