zondag 15 mei 2016

Pin it and make it week 19


Ik draag graag sjaaltjes, ik hou niet van een koude nek. Een cirkelsjaal/colsjaal/infinity scarf vind ik ideaal. Je wikkelte hem 2 of 3 keer rond en je hebt geen hangende 'uiteindes'.

Toch naaide ik er nog nooit een zelf. Wel heb ik er een paar gehaakt voor de winter i.p.v. Een 'gewone' sjaal.

Laatst pinde ik al een paar voorbeelden van cirkelsjaals met een stukje kant ertussen. Dat wilde ik eigenlijk ook doen. Maar ik vond niet de juiste stoffencombinatie in mijn kast.

Wel kocht ik vorige week deze stof, het was een coupon, precies groot genoeg voor deze sjaal.

Het is een soort lichtroze met een gouden glitter draad erin. Past volgens mij perfect bij mij 3/4 longsleeve met nostalgische stof.

Ik heb hem net genaaid, en het bleek best simpel. Ik denk dat er nog wel meer gaan volgen :)


I like wearing scarfs, I don't like a cold neck.
I especially like infinity scarfs / circle scarfs.
But I had never sewn one before. I did crochet a few for the winter.

At Pinterest I saw circle scarfs with a bit of lace. I wanted to make such a scarf, but I couldn't find matching fabrics in my fabric closet. 
But last week I've bought this fabric. It was just enough for this scarf.

It was really easy to sew, I think I will make more.

3 opmerkingen:

  1. Leuk gemaakt. Ik draag ook vaak een sjaaltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook een sjaal verslaafde! Maar ik kies dan wel voor de losse einde en het liefst gehaakt.
    Maar deze met glitters vind ik ook echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie sjaal. Ook ik houd van een sjaal om een koude nek te voorkomen. Deze is goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen