maandag 9 mei 2016

Me made may day 9


Ok ik begin nu wel op een punt te komen dat ik twijfel welk zelfgemaakt item ik aan ga trekken. Dit is typisch zo'n jurk dat ik 1 keer gedragen heb en vervolgens in de kast is blijven hangen. Ik heb begin mei geteld: er hangen 19 zelfgemaakte jurken in de kast. Niet allemaal geschikt hoor! Sommige zijn wat verwassen, anderen zijn winterjurken of juist een kerstjurk of feestjurk (bruiloft) o.i.d.

Me made may day 9. I'm wearing a June Dress, a pattern from La Maison Victor. This is the second time I'm wearing this dress. It's not my favourite dress, I don't like the shape of the neckline, it's too high and when I'm wearing it, the neckline folds to the front.
The shape of the dress is also not my favourite. I think half circle dresses look better on me. With a pleated skirt like this, It looks like I'm pregnant, and I'm not.

Ik vond dat ik deze jurk nog een kans moest geven...

De stof van deze June Dress vind ik erg mooi. Maar het model zelf ben ik wat minder tevreden over. Een wijdere rok, zoals een (halve) cirkelrok staat mij veel beter. Zo'n plooirok zoals deze gaat wat bol staan en dan lijk ik net zwanger. 

Verder vind ik zo'n hoge hals niet handig, hij plooit steeds naar voren toe (zie foto hieronder ergens), dan valt de hals wat open/ naar voren.

Na deze jurk, heb ik andere jurken gemaakt met zo'n mooie belijning in het bovenlijfje. Hiervoor heb ik toen een patroon uit de Ottobre gebruikt die ik heb aangepast (lagere halslijn en een halve cirkelrok) Dat ga ik denk ik vaker doen. Dat staat mij veel beter.

Zo op de foto lijkt het nog wel wat, omdat ik de schouderbanden op de goede plek heb gelegd. Maar zodra je beweegt dan zakken ze weer naar het midden toe en krijg ie zo'n plooi.


Zie hier wat ik bedoel, alsof er teveel stof zit.

Nou ja, Me made may is ook bedoeld om je zelfgemaakte kleding daadwerkelijk te dragen. Ik heb het geprobeerd, maar deze ga ik niet weer dragen, hij is inmiddels ook te wijd/ruim van boven (ik ben wat kilo's afgevallen... Jeej..).


4 opmerkingen:

  1. Goed bezig hoor!

    Zo'n hals kun je natuurlijk aanpassen door de schoudernaden iets naar binnen te verplaatsen. Er vanuit gaande dat de rug wel goed zit, haal je dan van het voorpand bij de hals wat ruimte weg.(En er zijn vast nog meer of betere trucs voor...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! Ik heb de tweede june dress ook anders gedaan, de hals iets veranderd. Maar dit was de eerste, dus toen wist ik nog niet hoe het zou vallen.
      Vandaag heb ik een jurk aan die fijn zit (hals aangepast en halve cirkelrok getekend). Foto's volgen nog (nog geen fotograaf gevonden...)

      Verwijderen
  2. Ik vind het leuk... zelfs zonder legging zou het tof zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zonder legging is mooier :) Maar ik haat het als mijn benen langs elkaar schuren of aan elkaar 'plakken'.
      dus vandaag een jurk aan met een hele korte legging eronder die niemand ziet :)

      Verwijderen