woensdag 4 mei 2016

Me made may day 4 Susanne cardigan en longsleeve


Dag vier van 'Me made may'. 
En ik draag twee nieuwe kledingstukken die ik gisteravond afmaakte. En vandaag is meteen een record qua zelfgemaakte items, 4 stuks: jeans, 3/4 longsleeve, Susanne cardigan en onderbroek :)

Day 4 of 'Me made may'. I'm wearing two new items that I've finished last night. Today is also a record of wearing four homemade items: jeans, 3/4 longsleeve, 
Susanne cardigan and underpants :)

De 3/4 longsleeve had een longsleeve moeten zijn, maar ik had wat te weinig stof, dus maakte ik er een driekwart mouw van. Ik moest gisteravond alleen de zomen nog doen, de rest had ik al eerder gedaan.
Het patroon is wederom een aangepast bovenstukje van de Lady Skater dress.

The 3/4 longsleeve should have been a longsleeve, but I didn't have enough fabric. The longsleeve was already almost finished, I only had to sew the hems. The pattern is my own altered version of the Lady Skater dress top.

Verder draag ik mijn eerste Susanne cardigan van Compagnie M. Hij lag al even geknipt klaar. En volgens mij schreef ik een tijdje geleden al dat de Susanne mijn volgende project zou zijn. Maar het bleef liggen, om een best stomme reden. De rand moest afgewerkt worden met een rolzoom, en die functie had ik nog niet gebruikt op mijn nieuwe lockmachine, dus daar had ik de handleiding voor nodig...

I'm also wearing my first Susanne Cardigan a pattern by Compagnie M. The fabrc was already cut, but I didn't finish it. I had to use the rolled hem function on the serger. I have a new serger and I hadn't used the rolled hem function yet.


De stof is er dun en wat doorschijnend (zie laatste foto). Dus de stof lag al een tijdje te wachten op een project. Voor een shirt of jurk vond ik de stof niet handig, want dan moet je er altijd iets onder dragen. Eerst wilde ik er een bolero vest van maken. Maar toen kwam Compagnie M met een nieuw patroon: de Susanne.

The fabric is very thin. I didn't want to make a shirt or dress out of it, because you can almost see through the fabric. I wanted to make a bolero, but than Compagnie M came with this new Pattern: the Susanne.

Het is echt geen moeilijk patroon, je moet alleen de lockmachine even 'ombouwen' voor een rolzoom (als je voor die optie kiest, er zijn ook andere afwerkingmogelijkheden). 

The Susanne is really easy to make. It has a short and long version and some different options for hemming or biais tape.

En het zit heerlijk, dat dunne stofje! Tijdens het naaien had ik een hekel aan de stof. Het krulde om, de naaimachine vrat het bijna op, etc... Maar nu hij af is ben ik er erg blij mee. Ik ga denk ik maar op zoek naar andere kleuren van zulke dunne stof ;)

I really like this cardigan! The thin fabric is soft. I think I'll look for more colours of this kind of fabric ;)


De stof voor dit shirt kocht ik een keer op de markt in Groningen. Ik vind hem zo mooi! De hals werkte ik af met een rekbaar kantje.




De stof is dun en doorzichtig en afgewerkt met een rolzoom


8 opmerkingen:

  1. Mooie set zo bij elkaar!
    ook fan van het nostalgische stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan met dat kantje.Ik heb af verschillende dingen afgewerkt met de rolzoom,eenmaal je weet hoe het moet zie je er niet meer tegen aan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! Op mn vorige lockmachine heb ik ook wel met rolzomen gewerkt. Maar op mijn nieuwe had ik het nog niet gedaan.

      Verwijderen
  3. mooie set. En gelukkig is de koudwater vrees voor de rolzoom geweken!

    BeantwoordenVerwijderen