woensdag 25 mei 2016

Me made may day 25 and new shirts


Me made may day 25. De foto's zijn gemaakt met mijn telefoon. Luuk maakte de foto's waar ik op sta.

Laatst kocht ik bij Jan Sikkes een coupon met deze 'nostalgische stof'. Het was een coupon van zekee anderhalve meter. Dus ik knipte een longsleeve en een tshirt. Voor het tshirt knipte ik per ongeluk twee keer het voorpand. Gelukkig was er nog net genoeg om nog een achterpand te knippen. Die combineer ik binnenkort met een ander stofje en dan heb ik nog een shirt.

Me made mady day 25.
I'm wearing a new longsleeve and my jeans, circle scarf and Susanne Cardigan.
The fabric of the longsleeve is bought at Jan Sikkes. I have also made a t-shirt of this fabric.

De hals werkte ik af met een elastisch sierband (elastiek met een soort kantrandje).
Hier draag ik het met de grijze Susanne Cardigan.


Hier het t-shirt dat ik maakte.



Verder maakte ik van twee restjes nog een shirt. Het bloemenstofje gebruikte ik een keer voor een Lady Skater Dress en de blauwe stof een keer voor een andere jurk. Het is erg dunne tricot, niet zo fijn om mee te naaien.
This shirt is made of two scraps. The flower fabric is also used for a lady skater dress.
It's very thin, and not so nice to sew with.


Deze verenstof kocht ik laatst bij Jan Sikkes. Het was net niet genoeg voor een longsleeve, dus ik maakte een 3/4 longsleeve.
The feather fabric is also bought at Jan Sikkes. It is a 3/4 longsleeve, I didn't have enough fabric for a longsleeve.



Mijn roze glitter cirkelsjaal past er mooi bij.

Het was weer werken in serie. Een van de afgelopen avonden knipte ik alle shirts. Maar daarna had ik geen puf meer om te naaien, dus ben ik lekker tv gaan kijken. Gistermiddag was Luuk naar de peuterspeelzaal en heb ik een paar shirts met de lockmachine in elkaar genaaid. Gisteravond heb ik dat afgemaakt en daarna heb ik met de naaimachine de zomen gestikt en de hals doorgestikt. Zo zitten vier shirts vrij snel in elkaar. En drie van de vier kon ik met dezelfde kleur grijze garen stikken, dus ik hoefde niet vaak van kleur te wisselen.

2 opmerkingen: