woensdag 11 mei 2016

Me made may day 11


Me made may day 11

Ik schreef al eerder dat er jurken zijn die maar in de kast blijven hangen. Dit is ook zo'n jurk. Het is de eerste katoenen jurk die ik maakte (ik denk zo'n 2 jaar geleden). Ik koos een vrij eenvoudig patroon, zonder voering. Je moest eigenlijk een iets stevigere stof gebruiken. En dat deed ik niet. Dit stofje heeft eigenlijk een voering nodig, het zit dan beter denk ik en het schijnt dan niet door...

Ik draag er dus een wit hemdje en een witte korte legging onder...

Maar ik vind het wel een erg mooie stof.

De 'Me made may'-uitdaging zorgt er wel voor dat de jurken ook gedragen worden. 

Me made may day 11
 Earlier I wrote about how many dresses I have, but that some of them stay in the closet. I don't wear them.
'Me made may' makes me wear them. 
This is the first woven dress I've made (about 2 years ago). I choose a simple pattern, without lining. But the fabric is a bit thin, so it has to have a lining. I'm wearing a white top underneath it.

1 opmerking: