donderdag 19 mei 2016

4 billies voor Luuk


Eindelijk heb ik het Billie patroon van Zonen09 gebruikt!

Vorig jaar heb ik aardig wat zomerkleren genaaid. Ik dacht het dit jaar makkelijk te hebben, maar de jongens zijn gegroeid, en niet een klein beetje :)

Dus hier is het zomernaaiseizoen begonnen.
Ik ben in serie gaan werken, dat gaat namelijk sneller. Ik ben ook nog bezig met vier Cisse shorts voor Koen, die zijn hopelijk vanavond klaar.

Deze shirts hoefde ik vanavond alleen nog maar te zomen, dat is net klaar (de jongens sliepen om 19 uur, dus ik kon op tijd beginnen).

Ik maakte 1 shirt met raglanmouwen en 3 shirts met gewone mouwen. Voor drie shirts heb ik restjes gebruikt voor de mouwen, dus het is een kleurrijk geheel geworden.

Luuk koos de giraffenstof en honden/kattenstof zelf uit in de stoffenwinkel (ik denk alweer een half jaar geleden). En nu zijn het eindelijk shirts geworden.
Koen zei vandaag al dat hij deze shirts ook allemaal wilde hebben. Maar ik heb niet meer genoeg stof voor shirts, dus hij mag binnenkort ook wat stofjes uitzoeken.

Ik heb in de zoom Luuks naamlabels mee gestikt. Ik was alleen zo handig om de eerste op de rug te stikken :) Nou prima, ik ga hem niet meer lostornen.

Summer sewing season has started!
I've made four Billie shirts (pattern by Zonen09).
My youngest son choose the fabric of the giraffes and de cats/dogs and I love them too.
I sewed his name tag in the seam. I only sew one tag on the back :)

My oldest son loves the shirts too and he wants the same shirts. I don't have enough fabric for more shirts, so he can chose some new fabrics.





Patroon: Billie Zonen09
Stof: appels van Joyfits en de andere drie stoffen zijn gekocht bij Jan Sikkes

2 opmerkingen:

  1. Super vrolijke bende! Dat vind ik zo tof aan zelf naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk toch dat dat zo allemaal onder het naaimachine vandaan rolt!

    BeantwoordenVerwijderen