woensdag 6 april 2016

Pin it make it week 14


Deze week schilderde ik een kastje. Als inspiratie gebruikte ik verschillende pins van Pinterest over verftechnieken op pallethout, sloophout en steigerhout.

Ik blog nu op mijn tablet en ik weet niet hoe ik Pinterest-links kan toevoegen. Maar als je zoekt op 'distressing wood' , 'pallet furniture painting', 'painting pallets', dan kom je wel allerlei voorbeelden tegen..


Dit kastje hebben wij gekregen. Het was een blank houten bouwpakketje. Mijn vader heeft hem in elkaar gezet. 
Ik heb verschillende kleuren acrylverf sterk verdund met water. En ik heb meerdere lagen hiervan aangebracht. Soms ook met een net iets andere tint nog door de natte verf. En af en toe wat wegvegen met een doek.

Daarna heb ik er nog twee lagen matte beits over gedaan.

De binnenkant heb ik blank gelaten, alleen de schapjes zijn geschilderd.


Ik ben blij met het resultaat!

Het is niet supernetjes, maar dat hoort ook wel een beetje bij deze stijl toch?



7 opmerkingen:

  1. Super gaaf! Zoiets staat hier ook al een tijd op de planning, maar ik durfde er. Niet aan te beginnen, ik vond niet de juiste tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Er zijn allemaal technieken. Ook met effecten om dingen oud te maken, volgens mij van diemetalen schuursponsjes in azijn doen of zo. Ik heb uiteindelijkmaar gewoon acrylverf verdund. Van die tubes van het merk Amsterdam, daar maakte ik voorheen schilderijen mee, en dat lag nu al tijden in een doos. De beits is een binnenbeits, dat was een gokje. Eerst even getest op een van de schapjes en dat zag er prima uit.

      Verwijderen
  2. Amai, supertof gedaan! Wat ga je erin bewaren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik denk dat het een kastje wordt voor speelgoed (Lego) beneden.

      Verwijderen
  3. Heel leuk met die verschillende kleuren! Wij hadden zo'n kleine versie van het huisje voor de doopsuiker :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...