dinsdag 19 april 2016

Pin it en make it week 16


Het is weer tijd voor Pin it & Make it.
Week 15 heb ik even overgeslagen i.v.m. de operatie van onze jongste.
Maar deze week doe ik weer mee!

Dit shirt is geïnspireerd op deze pin.

Vorig jaar heb ik het mintkleurige kant al gekocht. Het bleef maar in mijn kast liggen, ik wist niet wat ik ermee moest maken. Maar ik kocht het destijds omdat ik het zo mooi vond.

En toen kwam ik op Pinterest een idee tegen om er een shirt van te maken. Toen ik laatst wat tricot stoffen bestelde, heb ik meteen witte tricot besteld voor dit shirt.
En nu is het eindelijk gemaakt.

Ik gebruikte weer mijn aangepaste shirt patroon op basis van de lady skater dress. Het voor- en achterpand knipte ik zowel uit witte tricot als uit het kant.
Vervolgens stikte ik met de lockmachine het kant alvast op de panden, zodat het niet zou verschuiven met het in elkaar zetten.
En toen stikte ik het kant van het voorpand met de verkeerde kant naar buiten.... Dus kon ik het lockstiksel lostornen. (En dat is geen leuke klus!!).

Maar vanavond kon ik dan eindelijk verder. Ik stikte het shirt in elkaar met de lockmachine. Ik besloot om alle boorden af te werken met elastisch biaisband / omvouwelastiek. 
Dat was noodzakelijk, omdat vandaag mijn laatste tweelingnaald brak (oké ik heb nieuwe naalden besteld en die zullen morgen of overmorgen wel binnen zijn, maar het glanzende biaisband vond ik eigenlijk wel mooi passen bij het kant).

Hier wat slechte foto's op mijn paspop, ik beloof dat er nog een keer daglicht / aanfoto's komen :)

I've made a shirt with lace inspired by this pin on Pinterest 
The front and the back are made with a layer of white knit fabric and some mint lace fabric. 
I've sewn the lace on the front and the back before I've sewn the shirt, so the lace would not move while sewing the shirt. 
The pictures are a bit dark. I promise I'll make some daylight pictures wearing this shirt :)

10 opmerkingen:

  1. Tof gedaan. Is de operatie goed mee gegaan ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ja de operatie ging goed en was ook echt nodig, zijn amandelen waren erg groot zei de arts. luuk heeft vijf dagen pijnstilling gehad, vandaag was de tweede dag zonder pijnstilling. Hij was de afgelopen week hangerig en huilerig. Vandaag begon hij weer wat te spelen en is hij vanmiddag weer naar de peuterspeelzaal geweest (dat is twee dagdelen per week). Het eten en drinken gaat nog niet goed, het is moeilijk om hem wat te laten eten of drinken. De laatste twee maanden waren zijn amandelen zo groot dat hij niet goed kon slikken. Vandaar dat hij ng nauwelijks wat at. We hopen dat hij gauw verder opknapt en beter gaat eten. Zijn amandelen zitten nu niet meer in de weg, dus dat moet lukken!

      Verwijderen
  2. Ocharme, dat kleine schatje!
    Toffe creatie. Ik werkte nog nooit met kant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik een keer eerder. Maar dit keer ging het veel beter

      Verwijderen
  3. Ach ach, heftig hè :( Hopelijk nu opknappen en weer een vrolijk, fit jongetje worden.

    Mooi shirt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het viel mij wel tegen hoe hij de dagen erna was. Maar sinds gisteren is hij opeens een stuk vrolijker! Hij eet weer redelijk in plaats van een paar happen. Vanmorgen meteen 1,5 boterham en een beker drinken (ipv een paar slokjes). En gisteravond ook een kleine portie lasagne. Dus ik ben blij. Hij lijkt eindelijk beter te gaan eten en drinken. En hij speelt weer. Al maanden wilde hij vooral op schoot zitten en hangen (weinig energie en gewoon niet fit). Gisteren heeft hij smorgens veel in de woonkamer gespeeld, ik kon zelfs wat stofjes knippen :). En smiddags heeft hij met Koen 2 uur lang in de achtertuin gespeeld. Heerlijk! Eindelijk na maanden weer een actief mannetje.

      Oh en hij wil niet meer in de buggy. Vanaf december zat hij weer in de buggy op weg naar school (als wij Koen brachten). Terwijl hij al een tijdje zelf naar school liep. En sinds deze week wil hij weer gewoon zelf lopen of op de loopfiets. Dus hij wordt nu echt beter en fitter!

      Verwijderen
  4. Ach ach, heftig hè :( Hopelijk nu opknappen en weer een vrolijk, fit jongetje worden.

    Mooi shirt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig shirt en heel veel beterschap voor Luuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En het gaat al beter met Luuk (zie reactie hierboven)

      Verwijderen
  6. Mooi combi zo met de tricot en het kant!

    BeantwoordenVerwijderen