dinsdag 26 april 2016

Drie gerecykleerde Cisses voor Luuk


Voor het eerst maakte ik Cisses voor Luuk. Het Cisse naaipatroon van Zonen09 heb ik al zeker 10 keer gebruikt voor Koen. Ik vind het een fijn patroon, vooral omdat je naast de standaard maten ook small maten hebt. 
Luuk heeft wel een paar redelijk afgedragen Cisses van Koen in zijn kast liggen, maar hij kreeg nog niet eerder nieuwe.
Luuk droeg voornamelijk joggingbroekjes (de Domi Sweat pants van Sofilantjes). Maar nu gaat Luuk ook naar school (nou ja twee dagdelen per week naar de peuterspeelzaal). Ik vond het tijd worden voor 'echte' broeken :)

Met kleren maken werk ik graag in serie. Dat gaat een stuk sneller. Ik knipte deze drie broeken. Vervolgens zat ik een tijd achter de lockmachine om alle randen af te werken.
De spijkerbroek maakte ik thuis, de andere twee bij m'n ouders.

De jongens hebben twee weken vakantie, dus wij logeren een paar dagen bij mijn ouders.
Mijn naaimachine ging mee met een paar setjes 'nog in elkaar te zetten kleren'.

De broeken zijn nu klaar. En er ligt nog een Theo (overhemd Zonen09) geknipt (en gelockt) te wachten. Wie weet heb ik daar vanavond tijd voor.


Alle drie de broeken zijn gerecykleerd.
De spijkerbroek was een spijkerbroek van mijn vader. Je ziet wat vage vplekken, dat waren de knieën. De lichte zomerbroek was ook van mijn vader, maar nog ongedragen.
De bruine broek met blokjes was ook nog nieuw.


De spijkerbroek heb ik 'net als een echte spijkerbroek' doorgestikt met bruine doorstikgaren. 




Ik ben blij met het resultaat. Luuk heeft er mooi drie broeken bij (voorzien van zijn naam).
Inmiddels kan ik het Cisse patroon wel dromen en heb ik de instructies niet meer nodig. Al maakte ik bij het knippen wel een foutje. Bij de donkerbruine broek knipte ik de tegenzak niet gespiegeld. Waardoor er nu 1 tegenzak is met blokjes en 1 tegenzak met de binnenkant van de stof. Maar dat geeft ook wel weer een leuk accent toch?

Er werd gevraagd hoe het nu met Luuk gaat. Hij is bijna twee weken geleden geopereerd, zijn keelamandelen en neusamandelen zijn verwijderd. De eerste dagen na de operate waren nog wel zwaar. Maar nu is het echt een heel ander kind! Na maanden slecht eten en drinken, slecht slapen en niet naar school lopen (maar in buggy), eet en drinkt hij nu opeens weer. In plaats van een paar happen eten en een paar slokjes drinken gaat er opeens veel meer in. Zijn amandelen waren erg groot, waardoor hij niet meer goed kon slikken. Dingen als appel en banaan kreeg hij niet meer weg (alleen met smoothies). Nu eet hij zo een hele banaan op en drinkt hij zo een beker leeg. Hij wordt dus weer een normaal kind. Hij heeft nu dus ook energie. Hij loopt weer als wij Koen naar school brengen. Hij speelt ook weer (in plaats van bijna de hele dag op schoot te zitten). Ik heb mijn handen weer vrij :). En hij is vrolijk! 
En hij begint nu echt te praten. Hij maakt zinnen met meerdere woorden en hij heeft een hoop nieuwe woorden.
Het gaat dus eindelijk goed met Luuk! Het is nu weer een grote boef.


I've made three Cisse pants (pattern by Zonen09).
They are all made of old (and new) adult pants. I like upcycling clothes.
I've already made a lot of Cisse pants for my oldest son, but I had never made them for the youngest.
These three Cisses are for my youngest son. 

8 opmerkingen:

  1. Mooie broeken zijn dit geworden. Fijn dat het weer een stuk beter gaat met hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, wat heerlijk voor jullie, zeg!

    En mooi gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gave broeken zeker omdat ze gerecykleerd zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja en ik heb nog meer broeken liggen, dus nog genoeg te recykleren

      Verwijderen
  4. Leuke broeken en die naamlabels zijn een leuk accent! En fijn dat het beter gaat met hem.

    BeantwoordenVerwijderen