dinsdag 12 april 2016

2 lady skater dresses


Dit keer geen 'aan-foto's'. 
De Lady Skater Dress bevalt mij erg goed, ik heb er al meerdere gemaakt en ze worden regelmatig gedragen. Ik wilde graag twee effen jurken maken. Een tijdje geleden heb ik ze al geknipt, daarna heb ik ze een keer in elkaar genaaid en toen bleven ze liggen wachten op een zoom...

Gisteravond besloot ik dat ze maar eens af moesten. En dat is gelukt met deze grijze jurk. Maar de blauwe jurk kreeg ik niet af, omdat ik net niet genoeg garen had in de goede kleur. Van de blauwe jurk mist nog zo'n 30 cm zoom en de hals moet nog doorgestikt worden. Dus binnenkort moet ik maar even op zoek naar de juiste kleur naaigaren.



Ik ben blij dat ze (bijna) af zijn. Ik hoop ze nog even te kunnen dragen, maar ik wil ze ook best bewaren voor komende winter (laat die zon maar komen!).

Gisteren was het trouwens erg mooi weer en hebben de kinderen veel buiten gespeeld. Heerlijk!

Hier een vrij slechte foto van de blauwe jurk. De stof is in werkelijkheid iets donkerder, een beetje jeansblauw.

En ik had nog geen foto gemaakt van de hobbyzolder. De slingers van Handmade by Dianez hangen al een paar weken.
Ik heb nu de computer met silhouette cameo ook op zolder staan, dat is erg handig.
En op een andere tafel staan mijn naaimachine en lockmachine.
De naaimachine neem ik af en toe mee naar beneden als ik 's avonds ga naaien.


Mijn volgende naaiproject wordt de Susanne Cardigan van Compagnie M. Gisteravond heb ik vast het patroon overgenomen, voor zowel de korte als de lange versie.
Daar hoop ik later in de week mee verder te gaan.
Ik maak eerst testversies met stofjes die ik nog heb liggen.
Op verschillende blogs heb ik al mooie Susannes gezien met mooie stoffen. Als ik een testversie heb gemaakt die goed zit, dan ga ik ook op zoek naar leuke stofjes.

6 opmerkingen:

  1. Succes met de zoektocht naar het juiste garen,maar dat komt wel in orde ;-) Leuke vlaggenlijn heb je hangen!En toffe jurken ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Dankje! Ik heb mijzelf een keer opgemeten met een meetlint met inches. Volgens mij heb ik maat 4 gemaakt en ik heb nu maat 40/42 van bovenlijf (vorig jaar nog maat 5). En hij sluit mooi aan. Ik gebruik het bovenlijf patroon ook voor het maken van longsleeves (de laatste 3 longsleeves op mn blog zijn hiermee gemaakt en ik paste het patroon ook aan voor hoodies)

      Verwijderen
  3. Mooi zo in een effen kleur!
    De slinger staat erg leuk zo op je hobby kamer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie jurken! Fijn als je zo'n goed passend patroon hebt. De Susanne cardigan gaat zeker meevallen, ben benieuwd naar jouw versie :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...