donderdag 24 maart 2016

Pin it & make it week 12


Vorige week zag ik op Pinterest een pin langskomen met een familieplanner erop. En dat was juist wat ik nog wilde aanschaffen. Op internet zocht ik naar familieplanners, maar ik vond sommige niet mooi, of juist wat duur.

Ik had er niet aan gedacht dat je die ook zelf kon maken.
Dus ik maakte een map 'Planning' aan op Pinterest. Er zitten echt leuke dingen tussen, van steigerhout en zo. 
Eerst printte ik deze uit. Die heeft een dagindeling met ochtend, middag, avond. Maar dat bleek met het invullen toch niet zo handig. Want ik vind het overzichtelijker als alle gezinsleden een eigen vak hebben + nog 1 leeg vak voor gezamenlijke dingen en boodschappen en zo. Dus uiteindelijk maakte ik er zelf eentje. 

Ik heb maar een paar A4tjes uitgeprint, eerst maar eens zien of het werkt.
Later bedacht ik mij dat het nog handig was om bij Koen de schooltijden er vast in te typen en voor Luuk straks de tijden van de peuterspeelzaal. Dus in mijn Word document heb ik die tijden alvast getypt. Dat scheelt weer wat schrijfwerk straks.

Ik denk dat ik ze straks per maand ga printen. Als er dan een maand voorbij is dan kunnen de papieren in een map. Soms is het handig om bepaalde dingen nog even te bewaren. Koen gaat straks misschien af en toe overblijven als ik weer ga werken, dus dat soort dingen moeten ook bijgehouden worden. 


Ik maakte deze week trouwens wel mijn spijkerbroek af en een longsleeve. Het is mijn eerste broek die ook echt past! Ik had al eens de Sunny pants uit La Maison Victor gemaakt, maar die heb ik nooit gedragen. Komend weekend zullen we proberen foto's te maken van mijn eerste passende broek. 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen