zondag 20 maart 2016

Pin it & make it week 11


Deze  Pin it & make it staat in het teken van pasen.
Samen met Koen maakte ik van strijkkralen wat paasfiguren. Deze pin en deze pin  gebruikten wij hiervoor. 


Normaal legt Koen gewoon wat kralen op de plank. Hij maakt nog niet echt figuren. Ja hij heeft twee kleine vrachtwagens gemaakt, eentje zie je hieronder op de foto op tafel liggen. 
Dus een figuur leggen was nog wel lastig. 
Ik zei per rij wat hij moest doen: 'nu moet je 9 gele kraaltjes leggen'. En dan telde hij het uit en legde er 9 neer. Dat ging best wel goed.



Hieronder zie je een deel van een kuikentje op zijn kralenplank en daarboven zijn 'vrachtwagen'. 
Beide jongens spelen trouwens regelmatig met de twee kralenvrachtwagens. We hebben een tafelzeil met wegen erop, daar wordt met deze 'vrachtwagens' overheen gereden. 


En ik maakte net als een aantal andere bloggers een slinger met paashazen. Alleen die van ons hangt tegen het raam, dus is moeilijk te fotograferen.
Het was de bedoeling dat de silhouette cameo de paashazen uitsneed en dat ik ze alleen maar aan het lint hoefde te bevestigen. Maar ik kreeg de snij instellingen niet goed. 
Uiteindelijk heb ik een sketchpen in de meshouder gezet en de cameo laten tekenen i.p.v. snijden. Dus heb ik de konijnen zelf uitgeknipt :)




3 opmerkingen:

  1. Jouw paasslinger is ook tof en strijkparels,dat hebben mijn kinderen ook veel gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben nog niet zo lang strijkkralen, maar ik denk dat het wel een succes is hier.

      Verwijderen
  2. Leuk idee die strijkkralen. De slinger is goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen